Prijs Quicktime pro in NL (EU) oplichterij!

Als je wilt upgraden naar Quicktime Pro, dan word je hier in Nederland (hele EU?) echt gigantisch genaaid. Kost het voor de VS $ 29,99 voor deze software-download, in Nederland betaal je 41,65 Euro. Ik vind dat echt schandalig!!! Het gaat :x :x :x om een download!!! Niks geen grote dozen met vooral lucht, alleen een downloadje... :x :x :x :x :x :x

Tja zo ken ik nog wel wat voorbeelden. Maar in nederland is dat wel incl. 19% btw. Maar snap je frustraties! Ga maar eens de prijs van een G5 van apple store nederland vergelijken met de prijs in de USA. www.xe.com is een handige dollar naar euro converter. Je bent gewaarschuwd

Via de US Applestore kun je een registratiecode voor Quicktime bestellen en $29 betalen. Of het helemaal correct is weet ik niet maar het is me wel gelukt.

Jan

En de tomaten zijn hier ook anders geprijst. En de auto's zijn hier ook anders geprijst. En de bigmac is hier ook anders geprijst. En de belastingen zijn.......... En de ............. En .........

Het is schandalig, verschrikkelijk, we worden genaaid waar we bijstaan
en was het nou maar lekker. Zelfs dat is het niet.

Snel ons boeltje pakken en emigreren naar het walhalla van deze aardkloot:
de U.S. of A.

Als je opgelicht wordt , zie ik er geen kwaad in hetzelfde te doen. In dit geval is dat niet zo moeilijk. Verder kan ik niet gaan want dan zijn er weer bijbelvaste mensen die over me heen zouden vallen!

Het is algemeen bekend dat in Europa alles duurder is..

Neem iPod Mini… US $ 249,-

Europa € 269,-

Als ik dat omreken kom ik op 326 dollar uit :?
Maja, das bekend.

Niet alleen Apple producten hebben dat.
Het heeft oa. met belastingen te maken :slight_smile:

Een domme reactie van de heer Fitskie. Behalve de omzetbelasting is er geen enkele reden waarom er voor QuickTime in Nederland meer betaald zou moeten worden dan voor QuickTime in de U.S. of A. De enige reden die ik kan bedenken is dat met het verschil de verkooporganisatie van Apple hier in dit land gesubsidieerd moet worden. Als je die een goed hart toedraagt, moet je het vooral doen. Of, als je QuickTime niet nodig hebt, gewoon een bedrag doneren. Als je, net als ik, vind dat ze voor het leveren van software via downloaden geen toegevoegde waarde hebben, kun je het beter direct van de makers in de VS kopen.

Je hoeft toch niets te downloaden, alleen een code is toch voldoende dacht ik ?

Jongens jongens, Er lopen hier al zoveel draadjes over...

Jullie willen zelf allemaal een zorgstaat, dus zal je er voor moeten betalen ook...

Roel

De draadjes die ik tot nu toe heb gelezen gaan altijd of het "fair" is dat we voor dezelfde hardware in Nederland (of Europa) meer betalen dan in de US. Die discussie is leuk maar leidt zelden tot resultaat. Hier gaat het om software die op de gehele aarde identiek is en dankzij het internet overal te downloaden is, overal vandaan. In dat licht bezien luidt de cruciale vraag: heeft Aglaea gelijk of niet? (en dan even niet vallen over de toonzetting van z'n post graag).

[quote:ee51360be4="roelboekel.nl"]Jullie willen zelf allemaal een zorgstaat, dus zal je er voor moeten betalen ook...

Roel[/quote:ee51360be4]
Zeg roeldebekoekel , je moet niet zo maar wat roepen.

[quote:417f0e645a="jangg"]Een domme reactie van de heer Fitskie. Behalve de omzetbelasting is er geen enkele reden waarom er voor QuickTime in Nederland meer betaald zou moeten worden dan voor QuickTime in de U.S. of A. De enige reden die ik kan bedenken is dat met het verschil de verkooporganisatie van Apple hier in dit land gesubsidieerd moet worden. Als je die een goed hart toedraagt, moet je het vooral doen. Of, als je QuickTime niet nodig hebt, gewoon een bedrag doneren. Als je, net als ik, vind dat ze voor het leveren van software via downloaden geen toegevoegde waarde hebben, kun je het beter direct van de makers in de VS kopen.[/quote:417f0e645a]

Je hebt helemaal gelijk, het was ook een domme reactie van mij. Mijn excuses. Eens in de zoveel
tijd een draadje met gemekker waarom hier alles zo duur is en in het walhalla USA zo goedkoop
getuigd wel van enige intelligentie.
Als het ergens anders zo lekker goedkoop is, koop het daar dan en “zeur” (dom gemekker?)
niet zo over de prijzen van hier.

[quote:1d920d7b15="Peter Fitskie"][quote:1d920d7b15="jangg"]Een domme reactie van de heer Fitskie. Behalve de omzetbelasting is er geen enkele reden waarom er voor QuickTime in Nederland meer betaald zou moeten worden dan voor QuickTime in de U.S. of A. De enige reden die ik kan bedenken is dat met het verschil de verkooporganisatie van Apple hier in dit land gesubsidieerd moet worden. Als je die een goed hart toedraagt, moet je het vooral doen. Of, als je QuickTime niet nodig hebt, gewoon een bedrag doneren. Als je, net als ik, vind dat ze voor het leveren van software via downloaden geen toegevoegde waarde hebben, kun je het beter direct van de makers in de VS kopen.[/quote:1d920d7b15]

Je hebt helemaal gelijk, het was ook een domme reactie van mij. Mijn excuses. Eens in de zoveel
tijd een draadje met gemekker waarom hier alles zo duur is en in het walhalla USA zo goedkoop
getuigd wel van enige intelligentie.
Als het ergens anders zo lekker goedkoop is, koop het daar dan en “zeur” (dom gemekker?)
niet zo over de prijzen van hier.[/quote:1d920d7b15]

Die kerel heeft toch gewoon gelijk over de prijs van Quicktime pro!? We blijven zeuren zo lang dat nodig is. En dat veralgemeniseer over de USA ben ik ook zat. Heeft er weer helemaal geen fluit mee te maken. We hebben het alleen over prijzen en verder niks. :x

Waarom gaat niet iedereen op vakantie naar Indonesie, daar is alles goedkoop!! Uitgezonderd de Apple, die schelen zeker wel een paar duizend Roepia. Ach, soms is het fair voor een hogere prijs iets kopen en soms is er aan een prijs geen touw aan vast te knopen.

Zullen wij dan maar, Nederlanders als wij zijn (!), de goedkoopste zoeken, aanschaffen en dan doorvertellen aan iedereen waar het te halen valt, hoe je het halen kunt en trots zijn op je onderzoek.

[quote:c163bbf687="Indomarco"]Waarom gaat niet iedereen op vakantie naar Indonesie, daar is alles goedkoop!! Uitgezonderd de Apple, die schelen zeker wel een paar duizend Roepia. Ach, soms is het fair voor een hogere prijs iets kopen en soms is er aan een prijs geen touw aan vast te knopen.

Zullen wij dan maar, Nederlanders als wij zijn (!), de goedkoopste zoeken, aanschaffen en dan doorvertellen aan iedereen waar het te halen valt, hoe je het halen kunt en trots zijn op je onderzoek.[/quote:c163bbf687]

Ja en als je naar China gaat en Sri lanka, waar ik dit jaar was dan snap je er helemaal niets meer van. Maar goed die producten worden daar ook gemaakt.

Wat soms net niet goed is gaat daar gewoon de markt op. Voorbeeld Colombia kleding, short 2 dollar (in een winkel). Zag ze hier ook hangen, 70 euro. Het zal allemaal wel.

Er zit in ieder geval heel veel tussenhandel bij. Het enige waar we nog aan kunnen verdienen is die tussenhandel kennelijk. Maar het is eigenlijk te maf voor woorden.

Zo lang het goed blijft gaan kunnen we de producten nog kopen. Maar anders die tussenhandelaren er uit gooien. Dat kan bv door je licence van QT Pro rechtstreeks via de US-store te bestellen. Gewoon doen als dat kan. Moeten ze maar redelijke tussenhandelprijzen vragen. En dat short voor 2 dollar zat me heerlijk deze zomer. Mag nu wel eens in de was trouwens.

Peter Fitskie heeft helemaal gelijk! Elke keer dat gezeur over prijzen. Denk je nou echt dat Apple dat expres doet? Waarom zouden ze ons een poot uit willen draaien, daar hebben ze toch alleen zichzelf mee? Wisten jullie trouwens dat bijv. de beste Nederlandse kaas naar het buitenland gaat: zogenoemde export-kwaliteit.

Voor alle duidelijkheid maak ik een onderscheid tussen hardware en software. Voor hardware geldt, net als voor alle stoffelijke zaken, dat er flink wat moeite moet worden gedaan voordat het uiteindelijk bij de eindgebruiker terecht komt. Productie, testen, vervoer, exporteren, importeren, douane, garantie, belastingen, etc, en dat voor ieder afzonderlijk product. Daar komen heel veel mensen en bedrijven aan te pas. Dat je voor zo'n product in ieder land een andere prijs betaald is begrijpelijk. Dan spelen zoveel verschillende factoren een rol dat daar vrijwel niet aan valt te ontkomen. Hierover gaat deze discussie niet.

Maar voor software (en trouwens ook voor muziek, wat technisch gezien niet anders is dan software(eentjes en nulletjes)), gaat dat niet op. Software wordt eenmaal gemaakt en als het klaar is, staat de kostprijs vast. De distributie ervan via het internet is relatief erg goedkoop. Het verkopen is niet anders dan direct de eindgebruiker een kopieetje verstrekken en afrekenen. Als je bij een x-aantal verkopen de kosten van het maken eruit hebt, is alle verdere opbrengst pure winst! Let wel: alleen bij distributie via het internet natuurlijk.
QuickTime in de US is identiek aan QuickTime in Nederland. Waarom dan meer betalen hier dan in de US? Krijg je er meer voor? Dacht ik niet! Maakt Apple meer kosten voor die versie? Dacht ik niet! Heft de nederlandse staat zoveel extra belastingen op QT hier, naast de BTW? Dacht ik niet! Waarom dan wel? Ik kan niet meer bedenken dan dat Apple Nederland graag het verschil in haar zak steekt. En begrijp me goed: dat is hun goed recht als eindgebruikers daartoe bereid zijn. Maar persoonlijk vind ik het onzin. Ze doen er niets voor en houden wel hun hand op. Thanx but no thanx.

Als je software weer eerst gaat branden op CD’s of DVD’s en er vervolgens weer leuke kartonnen doosjes omheen gaat doen die je weer gaat vervoeren etc., wordt het uiteraard weer anders. Net als bij muziek. Maar ook daarover gaat deze discussie niet.

Een kostenpost waar ik hierbij geen rekening houd, is marketing. Voor beide vormen van distributie zul je die in meer of mindere mate nodig hebben. Zowel voor software als voor muziek trouwens. Ik kan me echter geen uitgebreide reclame-actie van Apple Nederland herinneren… jullie wel?

maar lukt dat wel om dat via de usa store te kopen? ze vragen toch een adres bij checkout?

[quote:8b76619640="jangg"] Ik kan niet meer bedenken dan dat Apple Nederland graag het verschil in haar zak steekt.[/quote:8b76619640]

Je verhaal klopt helemaal, maar ik wil je er op wijzen dat er heel wat ‘dingen’ kunnen zijn die je misschien niet kunt bedenken, maar die er wel zijn. Of ben jij zo deskundig op dit gebied dat je precies weet wat de extra kosten en (belasting)toeslagen zijn in Nederland/EU t.o.v. USA? Nogmaals, wat heeft Apple eraan om de prijs op te drijven? Natuurlijk is er een balans tussen de extra inkomsten en hoeveel mensen toch wel betalen, maar ik denk eerlijk gezegd dat er heel wat mensen zijn die QT Pro zouden kopen als de prijs lager was. Ik zou het tenminste al lang gekocht hebben als het maar een paar tientjes zou kosten. En dat is dus extra omzet voor Apple, want de kostprijs is inderdaad vrijwel nihil voor het alleen maar versturen van een serienummer.
Voor alle duidelijkheid: Apple is bij mij niet heilig, want gewoon een bedrijf dat winst wil maken. Maar ze zijn ook niet gek.