Prijsbeleid Quark

Een collega drukker kon een upgrade van Quark Xpress aanschaffen voor 332,- Nu wordt het eindelijk leuk een ubgrade te maken. Dus ik bel. Een erg slecht verstaanbare dame verteld mij hoe het in zijn werk kan gaan. Nu blijkt de prijs 599,- te zijn en 20,- verzend kosten. :x Dan maar weer even wachten op de volgende actie van Quark.

Het is allemaal niet erg motiverend om met Quark de overstap naar tien te maken.
Willen ze nog wel klanten.

Gewoon nog een keer bellen en om korting vragen.

Ik wilde onlangs upgrade 8user licensie.
Na een dag lang bellen mocht ik eindelijk bestellen.
Kreeg ongevraagd 600 euro korting.
Maar de computer daar was stuk.
Belde volgende dag terug en vroeg om (de beloofde) korting, en
kreeg toen opeens 2000 euro korting!

Begrijp er niets van maar 't was snel verdiend!

geweldig mooi voorbeeld... over prijsbeleid

Gewoon Quark niet meer gebruiken lijkt mij nog de beste oplossing.. :) Gebruik nu ongeveer een jaar vrij intensief In-Design en het was in het begin zeker wennen maar wil nu NOOIT meer terug naar dat Kl#@te Quark. Moest het onlangs nog even gebruiken en ja hoor binnen een kwartier crashte ie al weer. Het is gewoon rommel voor een veel te hoge prijs. Ik kan je niet zeggen hoeveel frustratie die software me heeft opgeleverd in de afgelopen jaren. Ik denk dat iedere quark gebruiker wel eens heeft meegemaakt dat het programma crashte tijdens het saven. Nou zeg maar dag tegen je documentje... :cry: Is met geen mogelijkheid te herstellen. Kortom diss Quark. Gun die prutsers geen cent meer!

Ja wij hadden Quark ook alleen maar nodig voor klanten. Zelf gebruiken wij het niet!

[quote="Jaac"]Gewoon Quark niet meer gebruiken lijkt mij nog de beste oplossing.. :) /quote]

Nee vind ik niet, als je Quark gebruiker bent kan ik me voorstellen dat je dat wilt blijven.
Of heb je toevallig aandelen in Adobe???

Iedereen moet dat zelf beslissen!

Ik heb bijvoorbeeld gekozen om Quark (5) te behouden onder os 9. Draaiend op OSX!
Draait als een trein! Dus … dat kan ook…

Tja, wij hebben hier ook een archief van 100000+ Quark bestanden. Altijd haast, we hebben weliswaar Indesign op alle machines (zit in 't CS pakket) maar nooit de tijd en rust om over te schakelen. En vooral... de lef.

[quote="Steve Brooklyn"][quote:519e63f422="Jaac"]Gewoon Quark niet meer gebruiken lijkt mij nog de beste oplossing.. :) /quote]

Nee vind ik niet, als je Quark gebruiker bent kan ik me voorstellen dat je dat wilt blijven.

Ik heb bijvoorbeeld gekozen om Quark (5) te behouden onder os 9. Draaiend op OSX!
Draait als een trein! Dus … dat kan ook…[/quote:519e63f422]

Nee heb geen aandelen bij Adobe. Vind alleen dat zij gebruiksvriendelijkere, goedkopere en betere software produceren.

Tuurlijk moet iedereen het zelf weten wat ze gebruiken. Dwing ook niemand. Geef alleen een goedbedoeld advies.

Ik heb idd ook een tijd lang Quark onder de classic modus gebruikt. En werkte idd best goed. Maar ik vind het nu wel zo fijn dat ik alles onder OSX kan gebruiken. Dus ook geen gezeur meer met 2 verschillende suitcases.

Snap ook dat de overstap lastig is omdat de meeste oude bestanden nog in Quark staan. Alhoewel Indesign die bestanden ook zonder problemen opent. Bij mij is het ook geleidelijk gegaan. Gewoon alle nieuwe dingen in Indesign gaan maken. Ik kan je zeggen dat het programma erg makkelijk onder de knie te krijgen is. Ik ben er gewoon mee begonnen en tuurlijk kom ik nog wel eens dingen tegen die ik niet weet. Maar dan is het gewoon een kwestie van de help er even bij pakken en dan weet je dat ook weer.

[quote:fda46f4191="Brak Mak Morn"]Tja, wij hebben hier ook een archief van 100000+ Quark bestanden. Altijd haast, we hebben weliswaar Indesign op alle machines (zit in 't CS pakket) maar nooit de tijd en rust om over te schakelen. En vooral... de lef.[/quote:fda46f4191]

Waarom maak je niet alle nieuwe docs in Indesign, dan ben je binnen een aantal jaar toch overgeschakeld?
Zo kan je oude licensies van Xpress nog gebruiken om oudere docs aan te passen.

Als je er niet aan begint zal je altijd bij Xpress moeten blijven. 8)

[quote="Steve Brooklyn"][quote:1464e10637="Jaac"]Gewoon Quark niet meer gebruiken lijkt mij nog de beste oplossing.. :) /quote]

Draait als een trein! Dus … dat kan ook…[/quote:1464e10637]

Ik was een echte Xpress gebruiker.
Na een cursus Indesign heb ik Xpress laten vallen als een baksteen!
Zeker nu met het beleid van Quark krijgen ze mij echt niet terug.

[quote:f760df1abe="chm"] Waarom maak je niet alle nieuwe docs in Indesign, dan ben je binnen een aantal jaar toch overgeschakeld? Zo kan je oude licensies van Xpress nog gebruiken om oudere docs aan te passen.

Als je er niet aan begint zal je altijd bij Xpress moeten blijven. 8)[/quote:f760df1abe]

Ze lopen hier al te stressen als 't drie minuten duurt voor een printje uit de printer komt.
Wat mij betreft, beginnen we morgenochtend met Indesign.
Wat kan ik nog aanvoeren om de directie over te halen?
'k ben al een jaar aan 't praten als Brugman. Ze moeten gewoon wat in tijd en geld willen investeren.
Geld lukt nog wel, maar tijd, jeez.
Er staan hier 2 g5’s al 2 weken kant en klaar te wachten op “een rustig moment om over te schakelen”.
De directie denkt hier trouwens ook dat Winddoos een superieur systeem is!
Ik ben zo ongelukkig! :lol:

Indesign werk ook leuk op Wintel maar ik heb het geluk nog met mac te mogen werken.

DE TIP: http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=16996&highlight=indesign
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=10046&highlight=indesign

toets maar een indesign in het zoek menu van dit forum!

Overschakelen op InDesign en:

Op het scherm transparanties beoordelen
Op het scherm kleurscheiding controleren
Op het scherm 'flattening en rastering van fonts controleren

Volledige PDF workflow mogelijk
Ondersteuning OpenType
Ondersteuning Quartz Extreme

4000% zoom
hi-res preview van al het geplaatste beeld

Native PSD files importeren (dus geen eindeloze excercities omzetten naar EPS en TIF)
Native volledige ondersteuning kleurmanagement
Native een RGB workflow en dan in een keer hoppa CMYK output in PDF

Moet je eens kijken hoeveel foute films en hoeveel extra werk dåt je gaat schelen.

XPress er gewoon bij houden, alleen om over te kunnen zetten naar ID

Meer jubelgeluiden op aanvraag (ja, ook ik werkte al 19 jaar met XPress)