Prijsdalingen

Yo de mannen,

Ik heb is een vraagje (misschien een domme kweet het niet). Hoe zit het met de prijsdalingen van de iMac en de eMac, komen er binnenkort nog? Ik weet dat ze juist geupdate zijn, maar ge weet het nooit he. Het zit zo ik ben deze zomer van plan om een Mac te kopen, al weet ik nog niet juist dewelke. Alle tips zijn meer dan welkom. Ik heb altijd met Windows gewerkt, maar ik heb er genoeg van.

By the way zalig forum, doe zo voort !!!

hoe dan ook, je zal veel geld kwijt zijn... Hou je eerder bezig met het zoeken naar de Mac die geschikt is voor jou, dat is toch weer wat belangrijker dan zorgen dat je de goedkoopste Mac in handen krijgt, Het is vaak niet de juiste oplossing.

Welkom trouwens hier op dit forum.

Ik denk niet dat er voor de zomer prijsdalingen komen. Dat zou niet zo slim zijn van Apple. Reken er dus maar niet op en koop lekker wat er nu voorhanden is.

De prijzen zijn goed en alles is ge-upgrade. Wat wil je nog meer?

Eerst kijken waar je de Mac precies voor nodig hebt en dan aan welke specificaties hij moet vodoen. Dan kom je vanzelf op een type uit. Dan pas kijken of je de prijs er voor wilt (en kunt) betalen. Als je dan nog eens wacht tot ze goedkoper worden koop je waarschijnlijk nooit een Mac.

Ik gebruik vooral een pc om te internetten, muziek te beluisteren en te werken met office. Ik weet niet welke Mac hiervoor dan het meest geschikt is. Ik was het vooral beu bij om steeds vast te lopen met een Windows pc.

dan zou je kunnen gaan voor een MacMini. Scherm, toetsenbord en muis heb je al (als je toch al een PC gebruikt)

Dan heb je een leuk klein Macje voor een leuke prijs. En hij is stil

Welkom overgens op het forum

Als dat alles is wat je doet, zou ik een Mac Mini of eMac halen. Wat jij op 'n computer doet is behoorlijk minimaal, dus hoef je niet perse te kijken naar een powermac of iMac.

Als je toch graag zo’n Powermac of iMac wilt, dan zul je denk ik je
portomonnee wat verder open moeten trekken :wink:
Ze zijn nét geupdate, dus die zullen niet in prijs zakken.
Je zou 'n 2ehands iMac G5 kunnen kopen… ik zie ze voor ±900-1000 euro.
Maar als je al een scherm hebt, is de Mini de goedkoopste oplossing.
Daar heb je denk ik met jouw gecomputer nog jaren plezier van :slight_smile:

Mvg,
Joram

Dan is oor jou waarschijnlijk een iMac de juiste Mac! Het hangt van je budget af of je een 17" of een 20" kunt betalen. Een andere optie is als de portemonnee niet al te dik gevuld is, de eMac. Een stuk goedkoper, maar ook wel een stukje minder... De laatste optie: Porbeer een 2e hands Mac op de kop te tikken, met alle risico's van dien... Suc6!

Ja nee, da zal ni pakken. Ik heb nu genen eigen computer (1 computer voor heel het gezin), dus ik zal der een moeten kopen met scherm, toetsenbord, enz. Wat kunde mij dan aanraden?

Hier de goedkoopste setups van Macs. Op het geheugen hoef je niet écht te letten, maar daar zou je nog 256Mb bij kunnen stoppen om soepeler te kunnen werken:

Mini 1.25Ghz:
Eur 499,00
(Eur 419,33 excl. BTW)
1,25-GHz PowerPC G4
256 MB DDR333 SDRAM
40 GB Ultra ATA harde schijf
Gecombineerde dvd-rom-/cd-rw-eenheid
DVI- of VGA-video-uitvoer
AirPort Extreme en Bluetooth (optioneel)
[i:a2053993ec]Hou er wel rekening mee dat de Mini nog een toetsenbord, muis en scherm
bij nodig heeft, wat totaal ±300-400 extra kan kosten[/i:a2053993ec]

eMac:
Eur 789,01
(Eur 663,03 excl. BTW)
17-inch CRT-scherm
1,42-GHz PowerPC G4
256 MB DDR333 SDRAM
80 GB Ultra ATA-schijf
Gecombineerde-eenheid
ATI Radeon 9600
64 MB DDR videogeheugen
Interne 56K-modem

iMac:
Eur 1.299,00
(Eur 1.091,60 excl. BTW)
17-inch LCD-breedbeeldscherm
1,8-GHz PowerPC G5
600-MHz “frontside”-bus
512 KB L2-cache
512 MB DDR400 SDRAM
160-GB Serial ATA-schijf
Gecombineerde-eenheid met sleuf
ATI Radeon 9600
128 MB DDR-videogeheugen
Interne 56K-modem

[i:a2053993ec]Al met al is de eMac dan goedkoper, omdat daar alles al inzit.
De Mini komt op een goede 2e plaats, omdat je nog een scherm, toetsenbord en muis nodig hebt.
De 3e plaats is voor de iMac… neemt het minste ruimte in, maar is het duurst.[/i:a2053993ec]

Neem dan de eMac met SuperDrive (branden van dvd's - ook handig voor backups) en met 160 GB harde schijf. Kost wel meer, maar het verschil is relatief klein. En je hebt er veel meer plezier van. (De boel loopt gestaag vol met al je digitale muziekjes plus foto's en films - je hebt kinderen, zeg je?) Ik zou er alleen nog een paar speakertjes bij kopen als je van muziek houdt, JBL bijvoorbeeld. Vergeleken met wat ik er anderhalf jaar geleden voor betaald heb, staat deze eMac nu voor een spotprijs voor je te gimmen in de Apple Store. :D

Ja, de eMac is een leuke computer voor huis en tuin gebruik. Bevalt die wel de eMac? Je leest wel eens over beeldbuis problemen (trillen).

Als (tevreden) eMac bezitter moet ik je wel even melden dat die dingen niet bepaald stil zijn. 'k zou hem zelf niet in de huiskamer willen hebben. De andere twee modellen hebben daar geen last van, begrijp ik.

Maakt ie ongeveer net zoveel leven als de oude gekleurde iMacs?

Zou voor een eMac gaan. Valt wel mee met het fan geluid. Daar kun je precies mee doen waar jij 'm voor nodig hebt. Perfekt zelfs en nooit meer last van vastlopers. :o

Recentelijk is de boel al weer in prijs gedaald of verbeterd. Ik zou niet wachten.

Op een een of andere manier is de eMac niet zo snel als de PowerBooks G4, iMac g4, Mac mini of PowerMac G4. De oorzaak weet ik niet ik heb hier alle vijf de types mac en de eMac is het langzaamst. Nu weet ik dat je denkt en het geugen, video kaart klok snelheid alle vijf ata? en nog veel meer... de mac mini heeft minder geheugen(256 mb) en de rest heb ik gelijk gedaan, 384 mb. Normaal zou je dan zeggen de mac mini is het langzaamst maar dat is niet zo. Ook heb ik een schone installatie op de eMac gedaan om te kijken of het daar aan lag... Ik heb hier nog zo'n 8 eMac's staan maar het is niet mijn trots... Dat zijn de nieuwe G5's met 4 GB ram :D

Om eerlijk te zijn zou ik voor de iMac gaan, als ik het geld had (heb juist een nieuwe powerbook gekocht) dan zou ik ook een iMac kopen.

De iMac is niet alleen elegant, maar het is ook een krachtige computer, zeker na de updates van vorige week.

Niels

De eMac is toch net € 10,- euro goedkoper geworden? Niet veel, maar toch een lekker ijsje!

Verschil tussen duurste eMac en goedkoopste iMac is net 200 euro... Als je dat nog er bij hebt liggen, zou ik de iMac zeker ook overwegen.