Print cartridges - Welke sites voor compatibles

Hoi, ik zoek nog een goede site voor compatibles voor de Epson C60. Opdit moment heb ik slechts: www.kantoorlijn.nl www.arca-nl.nl lager dan €26,99 excl. heb ik nog niet gevonden. da's als iemand evaring heeft met goede cartridges hoor ik dat graag?!

:slight_smile:

www.inkclub.com of www.inkclub.nl (Weet niet precies)

Ik heb ze ook, alleen wat strepen, maar dat kan aan mijn Epson liggen  :(

Hoi Jamba,

mijn ervaringen met imitatie cardridge zijn niet echt best, overigens in mijn hele vriendenkring niet, het nadeel is, dan heb je een goede printer, wat goed printwerk levert, en door de 'goedkope' cardridge, krijg je nog geen mooie afdrukken, laten strepen na in met name tekstdocumenten, met foto's printen krijg je flekken, ik heb zelf een epson, maar gebruik daar alleen epson cardridge voor, omdat je anders nog duur print, als je bijv, je foto's verknalt, dus vind ik persoonlijk dat je beter merkcardridge kunt kopen, Let bijv op d eaanbiedingen, KPN had vaak 5 EUR voor je oude cardridge retour bij aankoop van een nieuwe.

Als je goedkoper uit wil zijn, met printen, kun je eens overwegen, om je foto's online te laten printen, is voordeliger dan dat je zelf doet, en er zijn best wel aardige bij, waar je het kunt laten doen,het scheelt, jou inkt, veel inkt, en papier, wat ook niet echt goedkoop is,

Ik hoop dat je er wat mee kunt

PS als je een pasje voor Office Centre of Makro hebt, dat wil wel eens schelen, dan moet je er wel meerdere tegelijk nemen, maar is wel het goedkoopste

groetjes mijn appeltje Anja

Ja ,ik ben ook wat streepjes tegen gekomen.eerlijk gezegd geb ik zelf een andere printer de epson 760. Maar vind het wel leuk om een vraagje in de groep te gooien.Er wordt toch heel leuk en snel gereageerd. Ik kan jammer genoeg nog niet optimaal foto's printen onder X.1.5 hopelijk is dat verholpen in "jag"

jamba /Aljo
:stuck_out_tongue:

Hoi Jamba ,

Klopt je krijgt heel snel reactie, vandaar dat ik maar een positief bericht geplaatst had gisteren over dit forum in zijn algemeen.

wat beftreft de printer, ik heb zelf de Photo stylus 895 en werk onder OS X 10.1.5 perfect moet ik zeggen, alleen met de losse kaarten van Epson wil het niet zo lukken, maar dat is een verkeerde instelling, maar de fotorol van Epson werkt ook perfect, weet niet waarom jou printer het in OS X niet goed doet, zal ook wel met de drivers te maken hebben,

suc6 mijn appeltje Anja

Hoi Jamba

Misschien dat je hier wat vind wat je hebben wilt voor je printer, ze hebben er ook goedkopere cd-r en cd-rw schijfjes, kijk er even
Opus

hoop dat je er wat aan hebt, heb de site van Tiny gekregen voor goedkope DVD schijfjes

mijn appeltje

Ik zou inderdaad geen imitatieprintcartridges in je printer stoppen. De spuitmondjes kunnen sneller dicht gaan zitten en bovendien komt in veel gevallen je printer niet meer in aanmerking voor technical support.

Als je hier dus van af ziet, zou ik inderdaad bij Opus kijken voor goedkope…

Dank je Tiny,ik vroeg dit voor een vriend die niet zoveel geld te makken heeft.Hoewel ik op dit moment ook compatibbles gebruik.Ik wist dat niet van die spuitmondjes zo leer je weer 'ns wat. Ik was trouwens afgelopen maandag in Utrecht  maar het was een beetje vroeg,anders had ik even kennis gemaakt.Komt vast wel want ik heb nog nooit zoveel gedaan op dit vlak als bij deze groep.Echt leuk en goed. Vooral m.a. is een schat. groeten Aljo   :D  :p

Ik heb op onze epson echt alleen maar goede ervaringen met de epson kloon-inkt van de HEMA...(of all places) Al meer dan een jaar goede prints. Maar wel op EPSON papier! Misschien maakt dat iets uit? (Photo-paper en photo-quality paper)

[quote:post_uid14="Mmmarco"]Ik heb op onze epson echt alleen maar goede ervaringen met de epson kloon-inkt van de HEMA...(of all places) Al meer dan een jaar goede prints. Maar wel op EPSON papier! Misschien maakt dat iets uit? (Photo-paper en photo-quality paper)[/quote:post_uid14] Hoi Marco

Nou dan mag je denk ik van geluk spreken, je hoort heel veel klachten met name over vlekken met de 'imitatie' cardrigde, of zelfvulpakketjes.

Ik gebruik zelf het Photopapier van Epson, de Photo-rol, en Photo-cards, icm, met orginele cardridge, kosten wat, maar dan heb je wel mooie afdrukken.

Hoi Anja,

Heb jij goede ervaringen met de 895?

Ik verwacht n.l. niet dat de drivers voor X.2 niet ge-update worden.Ik zit te denken aan de 895 ,zeker omdat ik een heeeele mooie dig.camera heb.

:smiley:  :D  :D

Aljo

[quote:post_uid0="jamba"]Dank je Tiny,ik vroeg dit voor een vriend die niet zoveel geld te makken heeft.Hoewel ik op dit moment ook compatibbles gebruik.Ik wist dat niet van die spuitmondjes zo leer je weer 'ns wat. Ik was trouwens afgelopen maandag in Utrecht maar het was een beetje vroeg,anders had ik even kennis gemaakt.Komt vast wel want ik heb nog nooit zoveel gedaan op dit vlak als bij deze groep.Echt leuk en goed. Vooral m.a. is een schat. groeten Aljo :D :p[/quote:post_uid0] Hallo Aljo,

Ik denk dat je met iemand ander verwart? Zelf woon in ik Haarlem en heb ik net een nieuwe plek gevonden in Amsterdam. Ik ben al een tijdje niet meer in Utrecht geweest. Ik ben wel benieuwd naar wie je gezien denkt te hebben of waarom je denkt dat ik daar was. m.a. ken ik ook niet. Als ze een schat is, zou ik haar wellicht graag willen ontmoeten :wink:

OK ik vergis me kan gebeuren.en wat betreft m.a. da's puur om haar positieve inbreng in het forum.

Aljo
:smiley:  :D

[quote:post_uid14="jamba"]Vooral m.a. is een schat. groeten Aljo   :D  :p[/quote:post_uid14] Hoi Aljo

schat(je) he! haha

O ja dit schatje heeft sinds heden een nieuwe naam, overigens heb ik deze gekregen van Micheal , en hij luidt M.A.A (mijn appeltje Anja)

Klinkt wel wat leuker ahah

[quote:post_uid14="jamba"]Hoi Anja,

Heb jij goede ervaringen met de 895?

Ik verwacht n.l. niet dat de drivers voor X.2 niet ge-update worden.Ik zit te denken aan de 895 ,zeker omdat ik een heeeele mooie dig.camera heb.

:smiley:  :D  :D

Aljo[/quote:post_uid14]
Hoi Aljo

Ben er weer. Ja ik heb hele goede ervaringen met deze printer.
(had hiervoor een HP, maar merk goed het verschil)

De epson print geweldig, snel, zowel voor tekst als foto's, als je dan ook de Epson fotocard of photorol gebruikt, (ff snijden) en je foto's zijn niet te onderscheiden van de fotograaf.

Eerlijkheids halve moet ik je wel bekennen, dat het niet echt goedkoop in gebruik is, het papier van Epson, maar ook van bijv, HP kost wel wat, maar de kwaliteit is perfect.
Ikheb al eerder aangegeven, je kunt daar wel op bezuinigen, maar dan heb je goede apparatuur, en door verkeerde, of goedkopere cardridge en papier, is de kwaliteit nog niet denderend, dan kun je beter kiezen voor online afdrukken, is goedkoper, en dan heb je nog wat.

Maar de Epson Stylus 895 Photo kan ik je zeker aanraden, voor zover je het van belang vindt, hij is haast geruisloos, en tevens kun je zonder tussenkomst van je macje printen. Je stopt je flash kaart of Memory stick (deze moet via adapter) in je printer, en als je dan ook het display er bij neemt, is het helemaal geweldig,

M.A.A

[quote:post_uid9="tiny"]. m.a. ken ik ook niet. Als ze een schat is, zou ik haar wellicht graag willen ontmoeten ;-)[/quote:post_uid9] ha ha dat schatje ben ik , althans volgens Aljo lief he!

ff wat anders Tiny, heb je mijn berichtjes ook niet ontvangen?

ben benieuwd gr

M.A.A of moet er nu voor lieve schat hhahhaahh

mijn appeltje anja , zegt je misschien meer

Zo m.a.a ben je er al weer,ik heb al gekeken naar de 895 en eigenlijk was ik al een tijdje een beetje gek op dat ding vooral die rol.Handig ja ik weet sommige dingen kosten geld.Ik zag dat ie voor € 249 de mijne kan zijn.Heel verleidelijk. Ik ga vandaag(maandag) een kijkje nemen.

bedankt schatje o nee m.a.a.(geintje)

Aljo :smiley:  :D  ;)

[quote:post_uid14="jamba"]Zo m.a.a ben je er al weer,ik heb al gekeken naar de 895 en eigenlijk was ik al een tijdje een beetje gek op dat ding vooral die rol.Handig ja ik weet sommige dingen kosten geld.Ik zag dat ie voor € 249 de mijne kan zijn.Heel verleidelijk. Ik ga vandaag(maandag) een kijkje nemen.

bedankt schatje o nee m.a.a.(geintje)

Aljo :smiley:  :D  ;)[/quote:post_uid14]
Hoi Aljo

Ja ik kon jullie niet langer missen hahah

Maar ff serieus, ik ben er echt heel blij mee, en werkt perfect, voordelen, vind ik zeker vanaf de rol printen (zijn niet goedkoop), en dat je zonder tussenkomst je foto's kunt printen. (weet niet wat voor camera je hebt)
alleen de memory stick van sony, heb je wel aparte adapter nodig)

Trouwens dan is die printer goed gezakt, toen ik hem kocht, gelijktijdig met mijn camera, mocht ik hem voor 349 hebben, waren toen non 389 eur.
Dat scheelt toch weer 100 eur. maar ja ik heb er al een tijdje profijt van.

ben benieuwd of je hem gaat kopen, en wat je eigen bevindingen zijn, zou leuk vinden om te vernemen.

Suc6 en groetjes M.A.A

Als we het over de inktkwaliteit gaan hebben.... In MacFan 36 staat een artikel op blz. 70 en 71. Daar zijn Emstar van Cartink (nu kantoorlijn), Inkjet the easy way van Arca, Epson van (je raadt het al) Epson, Wecare van... Wecare en Hema van natuurlijk de Hema getest... De testen zijn uitgevoerd op een Epson Stylus Color 740.

[b:post_uid4]Emstar[/b:post_uid4] was (ZWart) Fl. 15,70 voor 25 ml, (KLeur) Fl. 33,77 voor 3 x 13 ml, daarmee kon 52 keer worden afgedrukt, daardoor kwam de prijs op Fl. 0,80 per afdruk en de duurzaamheid was GOED. (kon dus goed tegen licht)

[b:post_uid4]Inkjet the easy way[/b:post_uid4] was (ZW) Fl. 27,95 (inhoud onbekend), (KL) Fl. 34,95 (inhoud onbekend) daarmee kon 38 keer worden afgedrukt, prijs per afdruk: Fl. 1,29 en de duurzaamheid was GOED.

[b:post_uid4]Epson[/b:post_uid4] was (ZW) Fl. 67,10 (inhoud onbekend), (KL) Fl. 65,40 (inhoud onbekend), aantal afdrukken: 48, prijs per afdruk: Fl. 2,06 en de duurzaamheid: GOED.

[b:post_uid4]Wecare[/b:post_uid4] was (ZW) Fl. 29,95 voor 25 ml, (KL) Fl. 49,95 voor 3 x 12 ml, aantal afdrukken: 30, prijs per afdruk: Fl. 2,16 en duurzaamheid: SLECHT.

[b:post_uid4]Hema[/b:post_uid4] was (ZW) Fl. 39,95 voor 23 ml, (KL) Fl. 39,95 voor 3 x13 ml, aantal afdrukken: 32, prijs per afdruk: Fl. 2,50 en duurzaamheid: MATIG.

(bij de Hema telde de zwartcartridge volledig mee in de prijs per afdruk, bij de andere inkten voor 50%) Maar, wat dit precies inhoud… Geen flauw idee…

[b:post_uid4]Emstar komt dus op alle fronten als beste (goedkoopste, druk het meeste af, duurzaamheid) uit de test en ik heb via internet cartridges bij Kantoorlijn (heeft Cartink overgenomen) besteld. Ik heb een Epson Stylus Color 740 en heb 2 zwartcartridges en 2 kleurcartridges besteld voor €. 44,35. Ik ben benieuwd![/b:post_uid4]

Zie voor meer informatie dus MacFan 36 blz. 70 en 71: 'Vloeibaar goud, inktpatronen voor epson-printers'. Voordat ik het copyright schendt.... ;)