Print naar PDF template

hallo,

wellicht een rare vraag…

Wanneer ik offertes of facturen maak doe ik dat via een excel bestand (deze heb ik al eens gepost hier) deze staat helemaal goed voor ons briefpapier. Tot zover niets aan de hand.

Nu wil ik de offerte/factuur nog wel eens via de mail verzenden als PDF. Helaas heb ik dan niet de layout van mijn briefpapier. Is er een mogelijkheid dat ik, wanneer ik print als PDF, ik de print in de layout van mn briefpaiper heb. Dus dat ik als het ware print op mn briefpapier naar PDF?

Ik kan natuurlijk wel mn facturen etc in quark of indesign gaan maken maar dat vind ik iets te ver gaan. Wie heeft een eventuele oplossing?

Patrick

Binnen acrobat kun je wel eenvoudig alle items van een pagina knippen en op een andere PDF plakken. Maar dan moet je dus wel de volledige Acrobat hebben. En je moet dan natuurlijk 1 x een pdf van je briefpapier hebben.

Ik zou proberen het in word te doen. plak je briefpapier in word, en plak je excell velden eroverheen nu kun je gewoon in je word document je getallen invoeren, en excel rekent de btw, telt het op etc.

waarom maak je ze niet in filemaker, dat is direct opgelost dan...verschillende lay-outs mogelijk van eenzelfde data.