Print to video

Ik wil ne print to video uitvoeren maar hij zoekt altijd intern geheugen van de camera. Kan iemand helpen

(fcp 4, sony dv camera)

Effe wat meer info?

Wat heb je en van waaruit wil je een ‘print to video’ uitvoeren?

Final cut pro naar ne sony mini dv.

het moet ergens een instelling zijn op de camera, maar ik heb me al rot gezocht

Final Cut Pro (express) doet niks met een intern geheugen van de camera. Weet dus niet precies welke mededeling je tegen komt. Wel is het zo dat je je bij Print To Video zelf je camera in de rec stand moet zetten, dit hoeft niet bij edit to tape maar dan moet je tape weer gezwart zijn. Ook van belang is dat er bij het edit to tape window staat 'vtr oké'

Mocht je er nog niet uit komen is een duidelijkere bechrijving van het probleem nodig!

gr Allard

Alles in fcp loopt normaal, print to tape > instellingen kleurbalken enz >...

en dan als ik op record moet duwen dan krijg ik op de camera de melding “full”, hij wil dus wegschrijven naar het memory-kaartje, wat niet mag natuurlijk

Staat je camera echt op 'vtr' n niet per ongeluk op camera of photo en heeft hij een 'firewire in'? Is nl. ook niet altijd het geval, somige camera's hebben wel een digitale uit maar geen in.

gr Allard

firewire aangesloten, dv in staat op mijn lcd. camera staat op VCR zoals het hoort

pffff Sony bellen? of iemand anders? lijkt me dat het gewoon moet lukken heb met sony camera's nog nooit problemen gehad.

krijg je de melding op je camera? dan kun misschien zijn geheugen kaart r uit halen?

als ik geheugenkaart er uit haal zegt hij

no memory stick

ik word er gek van.

Niemand die nog een tip heeft?

Waarom doe je niet edit to tape ? Je tape moet niet geblackt zijn, enkel een stukje, van dan af doet hij het zelf. Ander vraagje : welke sony mini DV ? welk type ?

Is het wel eerder al eens gelukt met die camera? Is DV-in wel geactiveerd. Bij een heleboel in europa geinporteerde camera's is dat nl niet zo en moet je een zogenaamde dv-widget kopen.

Die memorystick heeft er niks mee te maken

Ik heb de oplossing gevonden, het werkt wel door in Device Control Preset Editor, de optie "Auto record en PTV after 'x-aantal' seconds" aan te vinken. Het gaat dus niet als je de camera zelf op record zet, wat ik dus deed.