print venster!? - hoe doe je dat in OSX?

Ik heb de gewoonte om backupCD's te voorzien van een printje  van de findermap met inhoud. Hoe krijg ik dat voor elkaar in OSX? Kopieren naar textedit of screendumps maken is natuurlijk geen optie. Wie verzint er een list?

groet, Albert

Is daar geen shareware appje voor ofzo? stom trouwens dat het niet in het OS zit, misschien in 10.2

Ik gebruik UnCover It..brilajant programmaatje waar je de keuze heb uit data cd's, audio cd's div manieren van front and backcover...ben alleen ff de url kwijt..zoek op versiontracker of macosxupdates.. :)

Je kan gewoon de map openen, alles selecteren en een "command copie" doen daarna in om het even welk programma een "paste" waarna alle namen op een rij met een harde return geplakt worden Van uit dit zelfgekozen programma kan je printen... groeten Marc

Ik deed precies hetzelfde met cd's in het pre-OS X tijdperk. Wat ik nu doe is dit:

Screenshots nemen is nog hetzelfde (shift/appel/3 voor hele scherm, shift/appel/4 voor een cursor die je sleept over waar je een screencap van wilt). Na de screencap print je het documentje simpelweg vanuit preview.

Preview opent zich tovh vaak om een of andere reden. Gewoon het icoon van het plaatje erop slepen en printen. Gaat bijna net zo snel als 'print venster'.