Printcenter 10.4.1 rottig??

In het printvenster (10.4.1) bevindt zich een button 'meer printers'. Als je dat aanklikt kan je (als vanouds) kiezen voor 'Epson Appletalk', je printer kiezen etc etc. Echter als ik op deze button klik loopt m'n hele systeem vast. Muurvast, het enige dat nog effect heeft is de aan/uitknop op m'n G5 (2x2) een aantal seconden ingedrukt houden, zodat de hele boel plat gaat. Hoe nu verder? Want ik wil toch wel graag printen anders dan met de Epson keuze in het eerste venster. Daar kiest het systeem voor een algemene postscriptdriver en hiermee printen levert alleen maar slechte prints op.

Wie o wie??

Michel

Klinkt niet zo lekker.

In een notedop is dit wat ik zou doen:

Ik zou beginnen met het herstellen van de permissies.

Heeft dat geen effect, dan inloggen als een andere gebruiker en kijken of die hetzelfde probleem heeft.
Zo ja, dan ligt het aan Mac OS X, zo nee, dan ligt het aan de gebruikers voorkeuren.

Ligt het aan Mac OS X, dan zou ik in de map Library/Receipts op zoek gaan naar alle printer driver packages en die uit die map halen. Zet ze maar zolang op je desktop.
Installeer ze dan opnieuw via de Tiger DVD. Daar zit een aparate installer bij om opties toe te voegen aan een bestaand systeem.

ik zit hier met hetzelfde probleem, ik krijg mijn epson 1270 niet meer aan de praat sedert de update naar Tiger, alles wordt doorgestuurd (waarheen? weet ik niet) en dit duurt echt eindeloos, daarna niks reactie van de printer. Ook al enkele keren vastgelopen.

Ik zit geduldig te wachten naar de update (half juni ?) waar de printer problemen opgelost zouden kunnen worden.

H.

Wellicht kunnen deze draadjes hulp bieden: •1 - [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=571549#571549]EPSON print alleen maar grijs[/url] •2 - [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=555932#555932]EPSON printers is @#$*! onder OSX[/url] •3 - [url=http://esupport.epson-europe.com/ViewFAQ.aspx?lng=nl-NL&ID=KB050134NL&data=AE397A9A11AAF6370D1417A5859AA2DBEF25DE3962093FB9288F2B94C69EDF13]EPSON en Mac OS X 10.4 (Tiger)[/url] Volgens mij helpen Erik Koldenhof en ondergetekende je een eind op weg, scrol even naar onze berichten. Ik hoop dat je met de informatie verder kunt, succes ermee! Freek.

Zoals ik al schreef, als ik de optie 'meer printers' klik loopt de boel volkomen vast. Al was ik zojuist in een jubelstemming omdat ik nu wel in het tweede venster kon komen. Alleen jammer dat ik na het kiezen van Epson Apple Talk een vastloper van graniet had. En zo te zien wordt daar nergens over gesproken.

Misschien wordt het eens tijd dat we met z’n allen wat mailvuurwerk naar de heren jobs en co sturen om ze duidelijk te maken dat, om maar te zeggen, het niet alleen om mooie kastjes gaat. Dashboard, automator, widgets, midgets, prachtig hoor allemaal, erg knap van ze. Misschien iets meer tijd besteden aan de wezelijke zaken die we nodig hebben. Gewoon kunnen printen toch??? Lijkt me wel handig voor een professionele grafische bedrijf zoals diverse onder ons hebben.

Michel

Kun je dat Epson AppleTalk niet overslaan en direct richting USB gaan? Of heeft jouw printer AppleTalk nodig??

De Epson laser 1900 is een netwerkprinter dus ik moet naar het 2e venster om 'Epson Appletalk' te kiezen.

Het gekke is dat ik al wel een tijdje zo heb geprint onder Tiger. Alleen zonder enige reden was mijn printer weg in het printvenster. Tenminste, dat denk ik zonder enige reden. Ik gebruik mijn printer niet elke dag, dus misschien was het wel na een update van het systeem…

Ik snap alleen niet waarom het Printcenter vastloopt. Het zal niets met Epson te maken hebben.

Michel

[quote:f96d3f0cd5="MGFotostudio"]Oké er zijn wel grotere problemen in de wereld, maar die lossen we daarna wel op.[/quote:f96d3f0cd5] Oftewel... dan weet ik het helaas ook even niet meer. Als me iets te binnen schiet ben je de eerste die het weet. Succes d'rmee.

Tot zover bedankt en welterusten

Michel

Ja had ik ook problemen mee de thread "EPSON print alleen maar grijs" is namelijk door mij gestart...

[quote:3b49d18feb="iPod Jimmy"]Ja had ik ook problemen mee.[/quote:3b49d18feb]

Je schrijft ‘[i:3b49d18feb]had[/i:3b49d18feb]’, problemen opgelost?

Ik had ook gezeur met mijn Lexmark, kon het oplossen door niet de Lexmark- maar de CUPS-driver te selecteren. Werkt ineens als een zonnetje, ook draadloos.