Printen EXTREEM traag

Beste maccers,

ik werk met meerdere macs (imac van 800 tot 1,42mhz en emac van 700 en 1ghz en powermac van 500 mhz etc) en op al deze macs duurt het printen langzaam. Ik heb meerdere printers van dure hp’s tot goedkopere canons en lexmarkjes. Als ik op printen druk (word, texteditor, safari etc) geeft een balkje het aantal pagina’s aan dat wordt doorgegeven vervolgens duurt het nog eens 30 sec voordat het printen begint!!! Sommige macs doen er 40 sec over. Bij windhoos duurt het 3 sec. Bij 1 mac (1,2 ghz imac dacht ik) met een canon gaat het wel snel.
In ieder geval duurt het printen veel te lang. Dit moet sneller kunnen. Zeker als ik een pdf document van 100 pagina’s wil uitprinten duurt het minuten (dat aftellen in dat balkje met aantal pagina’s telt langzaam die pagina’s).
Ik hoop dat jullie een antwoordt hebben.

Gegroet Pieter

systeem negen?

In negen kun je je printers geheugen toekennen, staat vaak heel laag standaard

nee alles gewoon panther, alles geupdate en nieuwste versies. Duurt het bij jullie niet zo lang dan?

ik heb hetzelfde probleem met een eMac 1ghz en hp 5150

heb je de nieuwste versie van de drivers op je macs staan?
kun je meestal downloaden op de sites van je printers

ik heb wel gezien dat bij mij de drivers serie 5100 zijn mss ligt het daaraan maar ik vind anders geen
drivers…

als iemand nog ideeen heeft…

Ik heb gewoon adsl dus download altijd het nieuwste van het nieuwste en zeker wanneer het oude niet werkt. Maar printen onder mac gaat normaal toch net zo snel als in windoos? :cry:

Het spoolen van een file (±35Mb vanuit Photoshop) duurt bij mij op t werk naar een KodakDyeSubprinter vanaf een G4 op OS9 tergend lang. Hetzelfde bestand op een G5 1.8DP OSX 10.3.4 naar dezelfde usb-printer floept er bij wijze van spreken doorheen. Voor OSX was een kersverse driver beschikbaar. Naar inkjetprinters (Epson) duurt het meestal 10 tot 15 seconden op beide systemen.

vroeger met m'n powermac 7200 en hp deskjet 850c ging printen razend snel wel beetje teleurgesteld vooral als ik veel tekeningen moet afprinten voor school kruipt er veel tijd in maken, printen, bijwerken, weer printen.. mss is het omdat de printer aangesloten is via usb? bij m'n oude mac was het zo'n gigantische stekker...

in negen nooit problemen gehad met printsnelheid, in tien gaat het nog net wat sneller lijkt het.....

idd, bij mij gaat printen ook erg traag onder panther. ik heb een emac g4 1ghz/1gig ram, en een USB printer HP PSC 1210 All-in-One. printer gaat prima, maar het duurt zeker een halve minuut voor de print erdoor komt, ..

Ja dat bedoel ik. Het duurt een halve minuut voordat hij er doorheen komt (inkjet usb) maakt niet uit wat je print ook al is het 1 zin. Is dat normaal dan?

volgens mij niet .. !

Hier ook op het werk soms stuk trager op laserprinter van Ricoh.

Ok, dit kan ook weerhier bij toegevoegd worden…

Spoolen gaat lekker snel, alleen heeft mijn Canon S630 de neiging om eerst drie keer inkt te laden voordat ie wat gaat doen. Volgens mij ligt dat meer aan de printer dan aan de Mac.

Ook ik heb het idee dat het een stuk trager gaat dan vorheen, voordat de printer eenmaal aan de gang gaat, kun je koffie zetten.... Zijn er nog meer mensen die het idee hebben dat het voorheen een stuk sneller ging? En ja, ik heb ook Panther en de laatste HP drivers van internet gedowload.

Groetjes