Printen in macos X met Filemaker 5.5 - Kan niet printen. Alleen lege pagina's.

Heb drie printers in gebruik. Alle drie HP's: AIO d145; deskjet 970 cxi; Laserjet 2100tn.Het lukt mij niet om deze vanuit filemaker aan de praat te krijgen.Heb al van alles geprobeerd: opnieuw installeren van de laatste drivers; print center repair etc. etc.

Heeft iemand nog een biljant idee ?1?

Wouter Siemons

IS dit alleen het geval in FM en kun je wel printen vanuit andere programma's?

aan Wauter Siemons Ik heb een hp psc 950 met de nieuwste driver 4.3.5 ook deze printe niet, onder classic. Nu heb ik, de driver geuninstalt (zoals beschreven in lees mij) en geherinstalleerd, onder de 2 systemen OS 9 & OSX dan in librairy OSX in map printers HP het program Communications verwijdert, een alias gemaakt van Communications uit OS9 en deze in de printersmap hp van OSX geplaatst, zodat de computer maar 1 Comm. gebruikt nl. diegene die laatst wordt ingeladen nl. classic (anders zegt hij dat er al een Commn.progr.actief is). Van dan af 8/6/02 draait de printersoftware bij mij zonder problemen onder beide systemen. Wel opletten dat bij de hp-setup uit te voeren onder beide systemen de gegevens identiek ingevoerd worden Men moet ook printmonitor in OS9 met 300k geheugen verhogen. Good Luck!

Bij het printen vanuit Filemaker 5.5 : lege pagina's. Het printen vanuit bv. Word, lukt wel, maar gaat erg traag.

Bedankt voor jullie reacties tot nog toe. Heb de suggestie van Jaak nog niet uit kunnen proberen.

Misschien gekke suggestie hoor...weet je zeker dat je tenminste 1 record actief hebt..anders zijn je pagina's inderdaad leeg...en ligt het niet aan je printer...