Printen in thuisnetwerk

Ik heb een Epson 760 op mijn imac aangesloten en nu probeer ik deze te gebruiken op mijn xp-machine. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb printer en bestandsdeling aanstaan maar ik kan op mijn xp-machine geen printer vinden. Is dit niet mogelijk of doe ik iets verkeerd?

Ik heb zo'n beetje het zelfde probleem. Echter de printer staat op een Ms dos machine(win98). Deze staat aangesloten via een switch aan een printerservertje. Je schijnt een crosscable nodig te hebben. Beide moeten appletalk ondersteunen. En mischien kan het wel alleen met Postscript printers. Al met al heb jij niets aan dit antwoord Bas, maar wel een medestander met het een zelfde soort probleem.

Patrick

[quote:post_uid0="Bas"]Ik heb een Epson 760 op mijn imac aangesloten en nu probeer ik deze te gebruiken op mijn xp-machine. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb printer en bestandsdeling aanstaan maar ik kan op mijn xp-machine geen printer vinden. Is dit niet mogelijk of doe ik iets verkeerd?[/quote:post_uid0] Ik weet niet of je er wat aan hebt maar ik heb een HP 1200 met een USB en paralelle poort. Volgens de gebruiksaanwijzing kan ik de printer tegelijkertijd sharen voor een Mac en een PC. Ik heb dit zelf nooit zo uitgeprobeerd en weet ook niet of je deze poorten ook tot je beschikking hebt.

Succes!

Ja is misschien een mogelijkheid, maar om nou een parallel-kabeltje van 20m door het huis te trekken vind ik ook weer zoiets. Het moet toch ook via het netwerk van mij kunnen. Maar iig bedankt voor je reaktie

[quote:post_uid0="Bas"]Ja is misschien een mogelijkheid, maar om nou een parallel-kabeltje van 20m door het huis te trekken vind ik ook weer zoiets. Het moet toch ook via het netwerk van mij kunnen. Maar iig bedankt voor je reaktie[/quote:post_uid0] Nee dat werkt niet, was even vergeten dat je een ethernet-netwerk bedoelde en het andere is eigenlijk geen netwerk. In dat geval moet het toch mogelijk zijn om de driver onder Windhoos te installeren en de printer onder beheer te selecteren?

Zoiets heb ik gisteren ook geprobeerd maar xp kan de gedeelde printer niet vinden, dus toen ik de driver installeerde en beheer van de printer opstarte was ik nog nergens. Ik ga er vanavond weer mee verder. Zal dus nog wel even een berichtje hierover posten (ook wel interessant voor de andere bezoekers).

[quote:post_uid0="Bas"]Ik ga er vanavond weer mee verder. Zal dus nog wel even een berichtje hierover posten (ook wel interessant voor de andere bezoekers).[/quote:post_uid0] Hee Bas, Zou je iets kunnen vertellen over de hardware in de netwerkconfiguratie zoals bekabeling, hubs, switch enz. Misschien dat daar het antwoord ligt?

Groet

iMac Dv 400 256mb met OSX.2.1 die via een crosscable verbonden is met een Amd 2200+ XP met XP Pro. Netwerk protocol: TCP-IP. USB Epson stylus color 760 zit op de iMac aangesloten.

[quote:post_uid0="Bas"]iMac Dv 400 256mb met OSX.2.1 die via een crosscable verbonden is met een Amd 2200+ XP met XP Pro. Netwerk protocol: TCP-IP. USB Epson stylus color 760 zit op de iMac aangesloten.[/quote:post_uid0] Ik neem aan dat de crossover-kabel bedoeld is om data tussen Mac en PC uit te wisselen. Als je dan ook de printer wil sharen dan zal je een hub of een switch moeten toepassen. Hierbij moet je gebruik maken van normale UTP bekabeling (dus geen crossover). Als je vanuit dat netwerk (LAN) het Internet op wil via de kabel of ADSL dan zou je een router incl. switch moeten toepassen, meer hier over vind je in [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=100]deze topic[/url] die ik laatst zelf heb opgestart. Daarnaast lopen er op dit moment ook nog een topic over '2 imacs via de kabel' en 'over het configureren/installeren van een printer over een TCP/IP netwerk' zoals jij dat wilt doen.

Succes,
Bert

Ik krijg binnenkort adsl, dus dan komt er ook een utp netwerkje met een router. Dan zal ik het printen op de PC toch nog even moeten uitstellen. Maar iig bedankt voor je behulpzaamheid.