Printen op netwerk printer, waar is mijn 990Cxi?

Ik heb een HP 990Cxi printer. Toen ik deze nog direct aan mijn iBook had hangen kon ik dit model ook gewoon kiezen uit de standaard lijst met printers die OS X "aan boord" heeft.

Omdat mijn huisgenoten er nu ook op willen printen heb ik 'm aan een Wintendo server gehangen die altijd aan staat (iBook is wel eens met mij mee als ik weg ben).

Nu moest ik dus mijn eigen printer als netwerkprinter aangeven in OS X en dat lukt op zich ook wel, alleen staat mijn model (990 Cxi dus) er nu ineens niet meer bij! :?

Iemand een idee hoe ik deze toch kan installeren? De driver moet ergens in OS X zitten, want zoals ik al schreef, als ik 'm gewoon direct lokaal aan mijn iBook knoop staat 'ie -wel- in de lijst beschikbare modellen.

Probeer het eens met Gimp-Print

http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php3

effe installen, nieuwe printer aanmaken en je bladert zo over het netwerk naar je printer toe als het goed is.

Het "bladeren" naar de printer is het probleem niet. Eigenlijk is er sowieso niet echt een "probleem", ik vind het gewoon eigenaardig dat dezelfde printer wel te kiezen is als 'ie lokaal is aangesloten, maar niet als 'ie in een netwerk hangt. Maar misschien is de lijst met printers waar ik uit kan kiezen ook wel afkomstig van de server bedenk ik me nu ineens...

[quote:229dbb8846="iRuben"]...ik vind het gewoon eigenaardig dat dezelfde printer wel te kiezen is als 'ie lokaal is aangesloten, maar niet als 'ie in een netwerk hangt...[/quote:229dbb8846] Volledig mee eens. Dit weekend heb ik een paar uur besteed aan het printen op een DeskJet 3320 via een Airport Extreme Base Station. Hang ik de printer rechtstreeks aan een Mac, dan is 'ie direct zichtbaar als DeskJet 3320. Maar zodra 'ie aan de Airport hangt kent de Mac 'm niet meer. Pas na installatie van [url=http://www.linuxprinting.org/macosx/hpijs/]HPIJS for Mac OS X[/url] is de printer weer zichtbaar geworden.

Het lijkt alsof er nu twee dingen in deze draad door elkaar lopen. Printen in een netwerk via een bekabeld netwerk via een wintendo printserver. Ook lees ik over printen via airport (al dan niet draadloos).

Indien je wel andere printers ziet die in het netwerk staan behalve de je HP die aan de wintendo hangt, zou je kunnen denken dat het probleem dus niet gelegen is in de iBook. “serveert” de wintendo de printer wel? Kunnen anderen in het netwerk wel via de wintendo printserver printen? Staat printerdeling aan?