Printen over een Mac-netwerk

Goede forumvrinden,

Ik heb een Powerbook G4, een iMac G3 en een Epson Photo Stylus 810. De Powerbook is verbonden met het netwerk via de draadloze router van de Wanadoo Livebox, de iMac is verbonden met het netwerk via een ethernetkabel. De printer is via USB aangesloten op de iMac. Beide Mac’s draaien onder Tiger.

Misschien snap je het al: Ik heb geen idee hoe ik over het netwerk kan printen. In andere, concrete woorden: Ik wil vanaf mijn Powerbook printen met de printer die is aangesloten op de iMac. Ik heb inmiddels geprobeerd de printer te zoeken met het hulpprogramma Printerconfiguratie, maar zou eigenlijk niet weten waar ik het moet zoeken. Wie kan mij hier mee helpen?

Printer delen op je iMac en op je PB die printer toevoegen (netwerk poort en dan IP van je iMac).

ff heel vlug opgeschreven, weet niet wat je vaardigheden zijn.

Was dat niet iets met rendezvous? Ik heb volgens mij op mijn G4 rendezevous ingeschekeld en kon direct vanaf m'n iBook ook gebruik maken van de printer die op de G4 aangesloten zat.

Op de iMac zet je bij Systeemvoorkeuren-Delen-Printerdeling- aan Op de Powerbook met Printerconfiguratie-Toevoegen- hier zou dan de printer moeten verschijnen, aanklikken en klaar....( hoop ik )

En dat gebeurt er dus niet. Op de iMac had ik inderdaad al de printerdeling aangezet, en op mijn PB had ik al gekozen voor Printers Toevoegen in het hulpprogramma Printerconfiguratie. Maar als ik dan in de Standaardkiezer sta, komt er niets tevoorschijn.