Printen/scannen

Hey, Ik heb werk het meest op os 10 en mijn moeder op os 9 en dus als ik wil printen of scannen moet ik altijd overschakelen naar os 9 omdat de programmatuur in os 9 is ingesteld. Weet er misschien iemand iets zodat ik kan printen en scannen in os 9??

[quote:f8700480a8="tomfeys"]Hey, Ik heb werk het meest op os 10 en mijn moeder op os 9 en dus als ik wil printen of scannen moet ik altijd overschakelen naar os 9 omdat de programmatuur in os 9 is ingesteld. Weet er misschien iemand iets zodat ik kan printen en scannen in os 9??[/quote:f8700480a8]

Als je ff je merk en type printer / scanner meegeeft is er iets over te zeggen. Hangen deze apparat(en) op 1 mac en een netwerkje er tussen?

de merken zijn : printer : Lexmark Z43 : Scanner Canon N6560

En ze hangen allemaal aan 1 computertje

Hier snap ik niets van :? Heb je 1 computer waarop je moeder met OS9 werkt en jij met OS X?

Dan kun je toch gewoon in OS 9 en OS X printen en scannen?
Misschien moet je wel een driver voor die scanner downloaden.

Hans

Heb je al geprobeerd of [url=http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/7610]VueScan[/url] met jouw scanner onder OSX werkt. Aardig stukkie zachte waar dat een hele stapel scanners aan het werk krijgt.

Als je de meest recente systeemsoftware hebt, 10.2.6 dan lijkt me printen geen probleem. Gewoon [color=blue:c896f5b579]Afdrukbeheer[/color:c896f5b579] opstarten, als je printer aanstaat dan staat deze waarschijnlijk direct in de lijst.

Je scanner, dat is een ander verhaal. Als deze canon-scanner vrij recent is, dan heb je grote kans dat de cd-rom die je bij deze scanner kreeg gewoon een Mac OS X-installer heeft (staat vaak in een map mac osx). Mocht dit niet het geval zijn dan kun je bij canon gaan zoeken naar een driver.
Deze drivers installeren een plug-in die te gebruiken is voor Photoshop.

Mocht dit ook niet werken, dan kun je Vuescan proberen (is geen freeware)…