Printen via Laserwriter 4/600 onder OS X

Wie kan mij uit de brand helpen?

Ik heb een klassieke Apple LaserWriter 4/600 PS, maar een top printer.

Sinds ik OS X heb draaien, wil deze niet meer printen. Ik heb al bij Apple.com een oplossing proberen te vinden, maar kom er niet uit.

Ik heb een Beige G3, en de printer aangesloten via de printerpoort.
Moet dat anders? Of wat is de beste oplossing?

Tevens wil ik de printer toegankelijk maken voor mijn collega’s die op een Windows Millenium en Windows 98 machines werken, hoe moet ik dat doen? We zijn verbonden via ethernet met een US Robotics router/hub. (USR8000, Version V1.25)

Ook heb ik nog een oud beestje staan, kan ik hier een printer server van maken? Power PC 7200/90.

Gaarne advies.

iBob

Volgens mij moet het kunnen. Ik heb dezelfde printer niet op mijn Quicksilver staan, want die heeft niet de goede poort, maar in mijn netwerk staat de printer op een oude Performa 6400/180 die op OS 9.1 draait. Beide Macs zijn door een router aan elkaar verbonden en het werkt feilloos. Voor het router-tijdperk werkte het ook, toen had ik ze via een crossoverkabel aan elkaar verbonden. In de netwerkinstellingen heb ik in OS X op de Quicksilver wel Appletalk actief staan en via Afdrukbeheer in OS X de printer aangemaakt (bij "Printers", voeg printer toe, en dan via Appletalk).

Hoe het verder gaat met Windows weet ik niet, er zijn hier geen Windowsbakken.