Printen via windows-comp op een MAC!

Maccers, een vraagje!

Ik wil mijn HP Laserjet 1020 (op mijn iMac G5+OSX 10.4) delen, zodat de windows computer van mijn vader er ook mee kan printen (windows XP).

Printerdeling heb ik aangezet + Bonjour heb ik geinstalleerd op de windows-bak. > Hij kan de printer wel vinden en toevoegen. Maar wanneer ik wat wil printen komt de printtaak voor een halve seconde in de print-taak-lijst en verdwijnt daarna. Maar er komt niets uit de printer.

Ik heb voor m’n gevoel echt alles geprobeerd…

Kan iemand mij helpen?!

Alvast bedankt! :wink:

Je kan beter via Mijn newerklocaties op de PC de Mac zoeken, en dan staat daar als het goed is de gedeelde printer, dubbelklik hierop en hij gaat verbinding maken, als het goed is moet dat werken.

[quote:56ff200cdf="nvgalen"]Je kan beter via Mijn newerklocaties op de PC de Mac zoeken, en dan staat daar als het goed is de gedeelde printer, dubbelklik hierop en hij gaat verbinding maken, als het goed is moet dat werken.[/quote:56ff200cdf]

Het toevoegen gaat goed, maar printen werkt dan ook niet. (zonder foutmeldingen) Komt niets uit de printer.

PC MacLan wil ook wel eens werken...

Heeft iemand wel eens geprint vanuit windows naar hp via mac? Ik heb het zelfde probleem. Is het niet een probleem met de firewall instellingen van windows?

[quote:4c572d130a="SmallMoney"]PC MacLan wil ook wel eens werken...[/quote:4c572d130a]

Dat klopt, is nog steeds de beste oplossing voor vlekkeloos bi-directioneel printen in een gemengd netwerk.

Probeer eens als type printer de generieke Apple Color Laserprinter te kiezen op de computer waar vanaf je wilt printen, ipv de echte printer driver.

Bij mij lukt het dan op een Canon PIXMA IP3000 die is aangesloten op
een Imac G4 OSX 10.3.9 te printen vanaf een PC met XP Home Edition.

Nadeel is wel dat je niet alle opties hebt die je bij de echte printer driver
voor jou printer kunt kiezen…

Zie ook : http://www.macosxhints.com/article.php?story=20040208122655345

Succes…

Wat goed hey Rainman, hij doet het!!!,

Hartstikke bedankt!

Gr,
Dirk :lol: :lol: