Aan mijn oude iMac (A-rivisie; OS9.2) hangt een Lexmark X5230 printer. Deze printer wil ik verplaatsen naar mijn MacG4 (OSX 10.4.5). Maar op de site van Lexmark staan geen drivers voor dit type printer (laat staan voor OSX).
Kan ik het nu vergeten te printen met deze printer op mijn G4? Of zijn er toch nog mogelijkheden?
Als ie postscript ondersteunt dan kun je met een algemene driver + ppd uit de voeten. En in geval van nood zelfs zonder ppd. Zoek ff naar het typenummer van de printer plus de term ppd op internet.
[quote:a134a6dfbc="Martiniman"]Als ie postscript ondersteunt dan kun je met een algemene driver + ppd uit de voeten. En in geval van nood zelfs zonder ppd. Zoek ff naar het typenummer van de printer plus de term ppd op internet.[/quote:a134a6dfbc]
Hoe kom je erachter of je printer postscript ondersteunt ?
Ik heb hetzelfde met een lexmark 735 printer. Er zijn geen drivers voor en via de postscript methode krijg ik em ook niet aan de slag, iemand een idee ?
Hier nog 1, maar dan met een Canon Smartbase MPC 400 :(
De enige reden waarom ik mijn pc nog weleens gebruik. Printer zelf werkt uitstekend, beetje zonde om dan een nieuwe printer aan te schaffen waarmee ik wel kan printen vanaf mijn powerbook :|
Het lukt mij niet meer om een algemene postscript printer toe te voegen.
Op mijn powerbook had ik op deze manier (en m.b.v. een PPD-file) een oude printer aan de praat gekregen.
Maar als ik nu op mijn macbook pro naar printer toevoegen ga, zie ik dat het OS een USB-printer herkent, maar ik kan 'Algemene postscript printer' niet selecteren, het staat grijs.
Iemand een idee?