Printer aansluiten HP 710c op ibook g4??

Hallo...

heb sinds kort een printer, maar op de een of andere manier lukt het me niet om te printen. Het gaat om een HP 710c Deskjet. Ik heb een parallel printer snoer naar een usb-uitgang. In het systeembeheer wordt de printer wel gelijk herkend, maar de benodigde software staat niet in het rijtje erbij. de 700 serie slaat ie net weer over namelijk. De installatiesoftware van de HP is alleen voor windows, althans zo staat het uitgelegd in het boekje.

Weet iemand hoe ik nou verder moet? alvast bedankt.

Ik zie dat d'r op de site van HP ook alleen maar software voor Windows staat... Bij mijn weten ondersteund de Mac ook geen parallel... Mijn Deskjet 816c kent ook geen drivers voor OSX, maar met een directe USB aansluiting, ging het prima eigelijk met een standaard driver voor USB printers... Althans, zelfs bij HP wordt het bestaan van de 816c ontkent. Dus probeer het eens met een directe USB kabel (de 700 serie heeft toch ook allebei de aansluitingen?).

ja precies ik had ook al op de site van HP gekeken, maar daar kwam ik ook niet verder. Op de printer zelf zit alleen een parallel aansluiting en 1 voer de netstroom. heb ik dus weer mooi een dooie kat in een zak gekocht :cry:

je zou toch zeggen dat dit gewoon moet kunnen, mochten er nog helden opstaan dan hoor ik het graag…

heb nu zelf een driver gevonden waardoor de 710c ook op de mac kan worden aangesloten, hij herkent het geinstalleerde programmaatje, maar nog steeds drukt hij niets af.... Ra ra hoe kan dit??

vindplaats voor de driver:
http://www.linuxprinting.org/macosx/pnm2ppa/

[quote:8d990c0dc6="jornt"]Ra ra hoe kan dit?[/quote:8d990c0dc6] Lang leven de Open Source wereld 8) Maar heb je die printer onlangs nog gekocht? Da's voor computertermen een stokoud model :P

Mischien is het handiger de printer wederom te koop aan te bieden, en een goed werkende (ondersteunde) printer te kopen? Uiteindelijk eindig je hiermee toch met een niet ondersteund produkt.

Ik heb ook na enig zoeken mijn oude printer, die met allerlei kunstjes
“misschien” aan de gang was te krijgen, uiteindelijk gewooon ingeleverd bij de
derde wereld/recycle winkel

Klopt het is inderdaad een stokoud model, en ben ook bijna zover om hem uit het raam te kiepen. Maar ik wil nog even blijven proberen. Hoef geen hoogstaande printjes te hebben, gaat puur om wat teksten uit te printen. dus dat geld hou ik liever in de zak...

Ik denk dat het misschien ook kan liggen aan de parallel usb kabel van de printer naar de ibook. Deze is van Sitecom en uiteraard zit ook daar geen software bij voor de Mac… Ben nu op zoek naar een driver waarmee ik dat eventueel kan verhelpen… Heeft een van jullie misschien een idee waar ik die vandaan kan toveren? Of anders een alternatief voor zo’n kabel die WEL compatible is met dit fantastische besturingssysteem van :apple:?

Mwoh... Ik heb van de zomer een HP PSC 1215 bij de Media Markt gekocht voor 69 euro. Inclusief inktpatronen. Doet nu dienst als netwerkprinter via de Airport en als kopieerapparaat. Bovendien zit er software bij voor OSX. Ze hebben ook gewone printers staan voor zulke (vrij kleine) bedragen die het ook doen met OSX, gewoon even op de doos kijken.

Het punt van de parallel naar USB converter is dat de Mac bij mijn weten nooit een parallelle aansluiting heeft gehad en het dus ook niet kent (= geen driver). Ze hadden vroeger SCSI en sinds de iMac USB…

En daarbij nog ADB

Maarre kiep maar uit 't raam. (marktplaats)
en plaats 't bij miskoop van de week…

maar inderdaad zoals een bovenstaande poster al zegt.
een nieuwe printer, incl inkpatronen is vaak al goedkoper
dan een oude printer ( zonder inkt) en zelfs soms goedkoper dan alleen de
inktpatronen.

Probeer dit alleen nu maar eens aan het verstand van mijn ouwe pa te krijgen, die iedere
keer weer een zw patroon koopt voor zijn ouwe printer, & deze (noodgedwongen) weggooit na 10 x printen ( in 1 jaar)

Ok, dus er bestaat dus geen kabel voor de mac, waarmee ik een parallel aansluiting in mijn usb kan krijgen???

Want als dat zo is dan hou ik het voor gezien… :sealed:

[quote:2f49617454="jornt"]Ok, dus er bestaat dus geen kabel voor de mac, waarmee ik een parallel aansluiting in mijn usb kan krijgen???

Want als dat zo is dan hou ik het voor gezien… :sealed:[/quote:2f49617454]
Hou het dan maar voor gezien…

Ok, Bedankt allemaal. Slot erop!

[size=18:41e02ea88e]
Te Koop aangeboden:
HP deskjetprinter 710 C, inclusief snoeren en software en inktcartridges. Voor de ware liefhebber. Bij voorkeur onder windows te te gebruiken.[/size:41e02ea88e][color=red:41e02ea88e][/color:41e02ea88e]