Printer Center gecrashed.

Hoi,

Ik heb al enige tijd problemen met printen, als ik de Printer Center open en dan een printer wil toevoegen, dan crashed Printer Center!
Hoe kan ik deze opnieuw installeren? Zonder dat ik mijn hele mac hoef te herinstalleren?

En hoe werkt dat dan met herinstalleren, dat kan ik nergens terug vinden. Vroeger (wat klinkt dat raar) in MacOs 9 en daar voor, was dat heel duidelijk. Maar nu met OSX is dat wel even wennen…

Steven

Wat heb je precies gedaan voor dat je center crash deed? Een speciale printer geintsalleerd? Wat zijn de gegevens van je systeem?

Ik heb ook nog steeds problemen met printcentre, mijn epson c70 geeft steeds aan dat er "kabelproblemen" zijn en geeft altijd een foutmelding bij het printen. Steeds geeft de printer aan dat de taak niet kan worden uitgevoerd en vraagt of de taak moet vervallen.

Heb al diverse malen kabels verwisseld en rechtstreeks op G4 aangesloten, en ook de printer verwijderd en opnieuw geselecteerd, niets helpt tot nu toe.

Hans Flick

Ja, met HP werkt het ook alleen iedere tweede keer. Maar dat is geloof ik allang bekend.

[quote:5cf1e0ea23="Hans Flick"]Ik heb ook nog steeds problemen met printcentre, mijn epson c70 geeft steeds aan dat er "kabelproblemen" zijn en geeft altijd een foutmelding bij het printen. Steeds geeft de printer aan dat de taak niet kan worden uitgevoerd en vraagt of de taak moet vervallen.

Heb al diverse malen kabels verwisseld en rechtstreeks op G4 aangesloten, en ook de printer verwijderd en opnieuw geselecteerd, niets helpt tot nu toe.

Hans Flick[/quote:5cf1e0ea23]

Wel de laatste drivers geinstalleerd?

heb ook nogal wat problemen gehad met print center. vooral dan samen met firewall. heel wat gebeterd nu met update 10.2.3

misschien brengt dit soelaas.

Ik werk met MacOs X 10.1.5

Ik kan helemaal geen printer installeren; want als ik in het printer center, een printer wil gaan kiezen… klap tie er meteen al uit :frowning: (einde verhaal)

Ik heb van een andere mac al (via Macos 9) printer center vervangen, omdat ik dacht dat misschien de printer center beschadigd was.
(via os x kan dat niet, ivm de rechten…)

Steven

[quote:04998e8d0f="Steve Brooklyn"]Ik werk met MacOs X 10.1.5[/quote:04998e8d0f]

Goed… mocht je het nog niet gedaan hebben… MacOS 10.2.3 brengt verlichting… :wink:

[quote:b0b59c360c="justi"] Goed.... mocht je het nog niet gedaan hebben... MacOS 10.2.3 brengt verlichting... :wink:[/quote:b0b59c360c]

Weet waar je aan begint. Lees deze threat [b:b0b59c360c]eerst[/b:b0b59c360c] door.

GreetZ

PS een SCHONE! installatie zou de oplossing kunnen zijn, ik heb destijds een update gedaan.

[quote:57c2cdc6bc="justi"] Goed.... mocht je het nog niet gedaan hebben... MacOS 10.2.3 brengt verlichting... :wink:[/quote:57c2cdc6bc]

Weet waar je aan begint. Lees deze threat [b:57c2cdc6bc]eerst[/b:57c2cdc6bc] door.

GreetZ

PS een SCHONE! installatie zou de oplossing kunnen zijn, ik heb destijds een update gedaan.

Helemaal toppie van jullie allemaal als oplossing geven!

(nog even dit, ik heb de laatste drivers van HP geinstalleerd, hij heeft het toe wel een tijdje gedaan… ook maar heel even dan…)

Maar bestaat er geen oplossing dat, zonder dat ik hoef te updaten of te herinstalleren?

Want wat gebeurt er na een herinstallatie… moet ik dan weer alles opnieuw installeren wat er opstond? of doetie een soort van reparatie?

En wat gebeurt er na een update? Vervangt hij dan ook de oude printer center?

Wat dat betreft moet ik weer helemaal in komen in het nieuwe os, van die daar voor kan ik helemaal dromen… 7.8. en 9, maar 10… dat is weer heel wat anders…

Gr. Steven

Bij een schone - of herinstallatie moet je al je bestanden, en progs terug zetten. Met een update kun je alles laten staan. update is niet aan te bevelen. Brand van alles een backup en start met een lege schijf. Dat lijkt me het beste. Verder staan er nog vele tientallen threats op deze site die je aanwijzingen, tips en advies kunnen geven. [url=http://www.macosx.nl/?p=search] Deze [/url] :wink: lijkt me het beste!

[size=18:a4cac02999]Maar begin [u:a4cac02999]niets[/u:a4cac02999] voordat je de firmware hebt gecheked![/size:a4cac02999]

GreetZ

Heb voor mijn c70 nu de nieuwste diver geinstalleerd, maar geen resultaat. Wel merk ik dat als ik de usb kabel er uithaal en weer in de printer doe er wel geprint kan worden. Kabels vernieuwd,......zelfde resultaat. GEEN printmogelijkheden

BBBrrrrrrrrrrrrrr

~/Library/Preferences/[b:d50966a776]com.apple.print.PrintCenter.plist[/b:d50966a776] verwijderen.

Thx michelvdb,

We gaan het proberen!

Steve