Printer delen met windows

hallo beste Macers,

Ik wil een printer delen met een windows XP machine, de printer is aan gesloten op de Mac G4 met Mac OS X 10.2.6, in de systeem voorkeuren heb ik printersamengebruik aangezet, maar wat moet er gebeuren op de windows machine???

Moet daar ook de printer" het is een Epson C70" software geinstalleerd worden?? En wat moet je instellen op de windows machine???

Ik hoor graag een antwoord? :lol:

[quote:980b03e688="bijker"] Moet daar ook de printer" het is een Epson C70" software geinstalleerd worden?? En wat moet je instellen op de windows machine??? [/quote:980b03e688] Hoi Bijker, Je moet op de XP pc een printer installeren, niet kiezen voor lokaal maar een netwerkprinter. Je krijgt dan de optie om een netwerknaam op te geven of te browsen. Of je hem kan vinden weet ik niet, daar ik dit nooit geprobeert hebt. Echter anders om werkt het wel. Op kantoor hebben wij een windows 2000 server staan met een printer lokaal aangesloten en die gedeelt. Vervolgens m.b.v. een GIMP driver (het is een HP 6p) een printer aangemaakt op mijn iBook en printen maar.

Cyberwolf