printer delen met XP

Ik probeer al een tijdje de mac van mijn schoonfamilie met hun pc te verbinden. De pc heeft XP met draadloos kaartje en tussen de mac en de pc zit een linksys draadloze modem router.

Na dit forum te hebben geraadpleegt heb ik na veel geklooi (weet niet meer wat), op de mac de pc in beeld gekregen. Andersom nog niet.

Nu wil ik de printer van de mac, i865 van canon, in beeld brengen bij de pc. Tot op heden lukt dat nog steeds niet. Ik ben een echte leek op windows gebied dus sommige tips op dit forum kan ik gewoonweg niet volgen.

Wie kan mij opweg helpen met de printer.
Moet ik de printersoftware ook op de pc installeren?

Weet iemand hoe ik de mac ook vanaf mijn pc kan zien?

Is het ook mogelijk om de gedeelde map van een andere account op de pc te vinden of alleen die van de hoofdgebruiker?

Ik heb ze eindelijk lekker weten te maken voor een mac, maar dit soort dingen gooit toch weer roet in het eten. Wie weet raad.

Hallo Zebaz !

Probeer het hier eens:http://www.efelix.co.uk/tech/1013.html

Volgens mij is die site vooral gericht op airport extreme van apple. De printer is hier niet op aangesloten maar op de G5. Printer delen staat op deze mac aan. Meer lijkt mij niet nodig.

Maar wat doe ik nu stap voor stap op de pc.

Druk met je rechtermuisknop op "mijn netwerklokaties" en kies voor "zoeken naar computers" daar in links vul je niets in, maar druk je gewoon op zoeken. Normaal zal hij je PC als je MAC zien staan (als alles goed in netwerk ligt) , je klikt op de naam van je MAC en zal normaal je HD alsook de Printers zien staan van je MAC.

Druk vervolgens op Printers en normaal gezien zal je de Printer daar zien staan , en kies je voor de printer , druk daarop met je rechtermuisknop en kies voor “verbinding maken” , normaal zal hij de drivers van die printers vragen en installeren op je XP mbv je CD van je printer natuurlijk. (Tenzij de drivers al in XP staan)