Printer delen tussen 2 compus

Ik heb twee imacs verbonden via een router. Nu heb ik op een compu de printer geinstalleerd maar ik wil dat de printer voor beide computers toeganklijk is. Delen dus.

Hoe doe ik dat?
Moet dat via een netwerk tussen beide compu’s? (Ik kan beide computers al met elkaar verbinden)

Geef even wat meer informatie over je computers. welk OS (OSX?), wat voor router en wat voor printer. delen kan altijd natuurlijk. als je beide computers op je router hebt aangesloten heb je toch al een netwerk en zijn de computers met elkaar verbonden.

Ik heb een oude imac (1998) en een nieuwe 17''. OP beide computers draai ik OSX. De printer is een Epson Stylus Color 440.

En wat voor router heb je? in OSX (in ieder geval in jaguar, met 10.1 heb ik geen ervaring) kun je in systeemvoorkeuren/samengebruik aangeven dat je een printer wilt delen. je moet wel op beide computers de drivers installeren.

Een sitecom broadband router 4-port switch. Heb al netwerk tussen compus. Moet de printer software nog op een compu installeren.

toevallig heb ik dezelfde router maar dat terzijde. maar gezien de switch in de router heb je dus een netwerk en moet je bestanden en printer kunnen delen. daarvoor moet je in samengebruik de persoonlijke bestandssever inschakelen. Laat even weten of het printer saamengebruik gaat werken.

Met de instelling samengebruik printer aangevinkt werkt het wel. Heb wel bij beide compus de printer aangemeld.

Bedankt voor je hulp

Graag gedaan, het is altijd fijn om behulpzaam te kunnen zijn.