M’n printer (HP Photosmart C4280) doet het niet meer op m’n Mac. Een testpagina kan ik afdrukken maar bij elke andere opdracht zegt ie dat de printer niet verbonden is aan de computer. Aan de drivers kan het niet liggen, want ik heb net de nieuwste van de site van hp gehaald. Ook de naam van de computer klopt!
Iemand andere suggesties?
Bij mijn Epson (nooit meer!) wil het wel eens helpen alles te ontkoppelen, stroom uit en even laten staan.
Wel natuurlijk alles weer AAN sluiten... (is mij ook al eens overkomen dat is het echt niet meer zag....bleek de USB kabel los te liggen...)
[quote:839cdc7098="Night"]Bedoel je daarmee dat je vanuit de printerinstelligen een testpagina afdrukt, of door rechtstreeks op de printer op een knopje drukt?[/quote:839cdc7098]
Vanuit de computer de opdracht gegeven om een testpagina af te drukken. Dat lukt prima
[quote:839cdc7098=“fozzy”]Printer al een keer opnieuw toegevoegd??[/quote:839cdc7098]
Ik heb dat net geprobeerd. Helaas…
Deze mededeling komt erop:
[code:1:839cdc7098]Communicatiefout: Er is geen communicatie meer tussen de computer en uw printer. Zet de printer uit, controleer of de printer goed is aangesloten en of er printerfouten zijn, en zet de printer weer aan.
[/code:1:839cdc7098]
De printer was eerst aan een USB hub aangesloten, nu hangt ie er rechtstreeks aan. Maar doet nog steeds niet.
(Printkoppen zijn nu aan het reinigen, en dat doet ie allemaal wel prima!)
Mvg,