Printer "driver not installed"

Mensen,

ik heb me een canon i6500 aangeschaft. Wanneer ik met mijn imac 1GHz 10.3.3 print, print hij het zwart slecht (het was eerder donkerbruin), maar met de ibook van mijn vriendin print hij zwart wel goed. (zelfs wanneer ik de printer geshared heb en zij dus over het netwerk print)
Dus wat doe ik, ik sleep de canon map van mijn vriendins computer in mijn printermap (eerst mijn map weggegooid, herstart, dan de andere map erin) maar geen verandering. Het zwart blijft donkerbruin.
Daarna heb ik denk ik een grote fout gemaakt door te beginnen pielen in andere mappen, maar steeds de inhoud ervan vergeleken met die op mijn vriendins computer om zo identiek dezelfde mappen te krijgen.
Nu doet hij dus niks meer. Hij blijft in Printer Setup Utility zeggen dat de driver niet is geinstalleerd. Installatie CD panther erbij genomen, en uit de packages de canondrivers opnieuw geinstalleerd. Noppes, zelfs nadat hij een melding gaf dat er nieuwe software gevonden is en of hij deze moet installeren blijft hij de driver niet vinden.
iemand enig idee behalve mijn systeem opnieuw te installeren?

(ik heb ook al talloze keren mijn permissies hersteld e.d.)

op voorhand al bedankt voor de eventuele reacties

Moos

Wellicht eerst ff via Canon de beste driver van je printer voor OSX moeten downloaden. Is al een draadje over (Printen in Panther). De voorgeïnstalleerde drivers zijn niet per definitie de beste/uitgebreidste. Verder denk ik dat je door het 'pielen' met je mappen misschien een paar dingen verplaatst hebt of in de war hebt gegooid. Hopelijk lost het installeren van een nieuwe Canondriver je probleem op.

En al eens op de 3 de cd gekeken want daar stond het pack van mijn epson dus,ik was ook de wanhoop nabij. suc6 Luc

Hoi

Misschien een stomme vraag maar ik wil het weten…

Op de Os X heb ik een epsonStylus 740 geinstalleerd staan

Ik werk af en toe nog met de OS 9 (die bep. progr. werken niet in Os X) daar is geen printer in geinstalleerd.Kan ik diezelfde printer daar ook installeren ? of bestaat er een andere manier ?

Ik heb geprobeerd 't geen ik gemaakt heb in een bep. progr. op de Os X te zetten maar… ik wil het afprinten en dit gaat NIET.

met dank

Ik peis dat je dan beter de printer-driver vanop de cd die je bij je printer hebt gekregen installeerd. Zie mijn profiel,wie weet wonen we niet ver van elkaar.Ik heb namelijk ook zo'n printer. Luc

Hallo Luc Ik woon in Zelzate

Ik ga dit morgen eens proberen te installeren hoor en laat nog iets weten wanneer het lukt

groetjes