printer kan worden geopend in quark

Ik krijg steeds de melding [b:4a3b95c3fe]de printer niet kan worden geopend [64].[/b:4a3b95c3fe] Dit is in quark 4.11 onder osx. Heb van alles geprobeerd weet niet wat ik hier aan moet doen.

Probeer eens je printer opnieuw te kiezen in je kiezer...

Deze kan je alleen benaderen vanuit Xpress

Xpress -> appletje -> kiezer

:?

Dat heb ik namelijk wel eens… en dat werkt (bij mij!)

Heb ik geprobeerd en ook mijn ppd's heb ik bijgewerkt in quark, maar helaas nog steeds het zelfde probleem.

[quote:1f50a5a75b="erwin"]Ik krijg steeds de melding [b:1f50a5a75b]de printer niet kan worden geopend [64].[/b:1f50a5a75b] Dit is in quark 4.11 onder osx. Heb van alles geprobeerd weet niet wat ik hier aan moet doen.[/quote:1f50a5a75b]

Xpress 4.11 werkt toch niet onder OSX maar Cassic! 8)

Waarschijnlijk heeft het te maken dat je appletalk niet actief staat in je netwerk voorkeuren. Gewoon aanvinken. En Quark opnieuw opstarten.

Okay probleem is opgelost... Had niets te maken met netwerk etc. maar met suitcase menufonts. Heb deze inactief gezet en het probleem is opgelost.

Bedankt voor alle tips

Het echte probleem heeft te maken met de laadvolgorde van de regelpanelen: ATM [b:d06824a3de]MOET[/b:d06824a3de] als laatste worden geladen. Dat kun je doen door de naam van Menufonts te wijzigen in: ~ Suitcase 9 MenuFonts™ (spatie toevoegen tussen de tilde en de S. Daardoor wordt Menufonts niet meer als laatste geladen. mvgr. MacFan55 :|

Geweldig zo'n forum... 8) Thanks