Printer (netwerk) is niet meer aan de praat te krijgen....

Ik ben overgestapt van Ziggo naar Online. Ik heb mijn hoofdprinter een Brother HL5250DN via een kabel verbonden met de routeer en deze heeft een bepaald ip adres gekregen. De printer werkt niet. Elke printopdracht die ik naar de printer stuur zorgt ervoor dat dezes in de 'pauze' stand schiet.

Software van Brother gedownload, echter zonder resultaat. Alles blijft keurig in de wachtrij....

Hoe los ik dit op?

Heb je de printer opnieuw geinstalleerd op je mac met het nieuwe ip?
Kun je via de browser in de webinterface van de printer komen?

Er zijn wat problemen met printers in Lion, met name met de nieuwste update (10.7.3) omdat die wijzigingen op o.a. smb met zich meebrengt. Laat dat nou net iets zijn wat gebruikt wordt voor dat print verhaal. De oplossing is redelijk technisch, je dient het poort nummer van smb (139) mee te geven. Een andere oplossing kun je op de volgende link vinden: [url=https://discussions.apple.com/thread/3740985?start=0&tstart=0]Network printer problems[/url]

Die pauze is iets wat ie doet nadat hij tegen een fout is aangelopen. Als je in de logbestanden gaat rondneuzen (/var/log/cups/error_log; kun je terugzien met de app Console die standaard op je Mac zit) kan het zijn dat je dan foutmeldingen als "unable to connect to server" o.i.d. tegenkomt.