Nou moe? Tot voor kort geen enkel probleem met de LaserWriter Pro 630 en OS X 10.2.8 gehad!
Maar vandaag wil ik afdrukken, komt er helemaal niks meer uit!
Ja, ik zie wel hoe de printopdracht naar de printer wordt gestuurd, en in het informatievenster zie ik hoe de opdracht wordt verwerkt (“Sending Data” EN het lampje van de printer knippert), maar direct daarna verdwijnen de gegevens en geeft het info-venster weer aan “Er wordt niets afgedrukt” (en lampje printer houdt op met knipperen).
Om het verhaal nog mysterieuzer te maken: afbeeldingen vanuit Photoshop worden nog steeds WEL afgedrukt! Maar als er tekst in staat (tekstbestanden, pdf’s, webbrowser-window) of dezelfde afbeeldingen vanuit het programma Preview/Voorvertoning, die worden niet afgedrukt!
Ik heb via het PrintCenter de printer al verwijderd en opnieuw aangemaakt, maar geen verbetering in de situatie.
Ik ben opgestart in OS 9 en daar geven de tekstbestanden geen probleem: die worden gewoon afgedrukt. Mmmm, ik wil toch wel weer graag naar OS X en ook daar kunnen afdrukken …
Is misschien alleen je cartridge met zwarte toner op? Het kan zijn dat je afbeeldingen afgedrukt worden door je kleuren cartridge en je tekst door de zwarte cartridge.
Misschien dat toen je printe in os9 het zwart opgebouwd werd door je kleuren cartridge.
lijkt mij een postscript fout, een corrupt lettertype misschien, verander eens de lettertypes in een ander lettertype en stuur nog eens door,
zitten er eps bestanden van een te grote omvang in je document? of te complexe vectoriele tekeningen?
[quote:3b32613891="helix"]lijkt mij een postscript fout, een corrupt lettertype misschien, verander eens de lettertypes in een ander lettertype en stuur nog eens door,
zitten er eps bestanden van een te grote omvang in je document? of te complexe vectoriele tekeningen?
vanuit welk programma print je?[/quote:3b32613891]
Het klinkt inderdaad als PostScript fout, maar ik weet niet waar ik moet beginnen met oplossen.
Ander lettertype heeft geen resultaat (ja, echt een boel geprobeerd )
Het gaat om simpele tekst, geen eps, geen vectorieel tekeningetje. Ik print vanuit Teksteditor, Internet Explorer, Microsoft Word, BBEdit: overal hetzelfde resultaat.
Helaas, KarelWillem, ook dat heb ik al geprobeerd: geen resultaat. Vanuit Preview wordt er niet geprint.
Ik ben inmiddels opgestart met de OS X-cd en heb vanuit daar de volumebevoegdheden hersteld. Ook dat heeft niet geholpen.
Het probleem doet zich bij iedere gebruiker voor, inclusief Root.
Ik heb wat testen gedaan met het verwijderen van Fonts, zowel uit de root/sytem/library/fonts als uit root/library/fonts, maar ook dan is er geen verandering in resultaat: er komt niets uit de printer.
Als ik via CUPS (http://127.0.0.1:631/ het “C Unix Printing System”) vraag om een Printer Test Page, dan komt er een prachtig mooi gevulde testpagina uitrollen. Het is zo goed als zeker dat de printer goed werkt.
Meer hulp wordt op prijs gesteld!
Graag zou ik het opnieuw installeren van het OS nog even uitstellen tot ik een goede backup van mijn HD kan maken (waar moet ik die 80 GB laten?).