printer probleem

Sinds vandaag kan ik (bijna) niet meer printen...

Wat is het geval? Mijn printer (oude QMS 860) werkte prima in een netwerkje via een router en hub. Sinds vandaag dus niet meer.
Sluit ik de kabel van de hub direct aan op de iMac G5, dan is er geen probleem, die kabel is dus OK. Zet ik mijn router er weer tussen (wat dus totnutoe altijd het geval is geweest), dan wordt mijn printer weer niet gezien (printer not responding…). Internet en mail gaan prima via de router, dus de kabel die normaal van mijn computer naar de router gaat is ook in orde. De router is dan volgens mij ook OK.

Conclusie lijkt me dan dat de router het signaal van de printer niet meer doorgeeft. Inmiddels ook een andere poort van de router geprobeerd, maar dat geeft ook geen resultaat.

Vervolgens blijkt dat ook het printen vanaf een andere computer (G3) in hetzelfde netwerk geen resultaat geeft. Dus ook aan de G5 ligt het niet.

Wat nu, zie ik iets over het hoofd? Ik hoop van wel!
:oops:

Jammer, geen reacties. Via via ben ik er wel achter gekomen dat mijn router voor het probleem zorgt. Wel communicatie tussen de 4 macs, geen communicatie tussen printer en mac en internet. beetje vreemd...