PRINTER SHARING?

Ik heb een G4 met OS 10.1.5 en een iBook met OS 10.2.3; so far so good. Ik heb ook nog een Epson 1290 A3 plus USB printer; kan niet beter zou je denken. Mijn bescheiden vraag is:

Hoe kan ik deze printer aangesloten laten op mijn G4 en via een netwerk gebruiken in combinatie met mijn iBook. Graag een stap voor stap antwoord, ik heb nl. al heel veel geprobeert maar 't wil niet lukken. Ik er ga ervan uit dat de G4 de server is en dat daar de printer op aangeloten is…

Wie o wie?

Keith

Ik weet het niet meer zeker, maar het lijkt me goed om op de G4 Mac OS X 10.2.x (Jaguar) te zetten.

Ga dan naar de Systeem Voorkeuren > Samengebruik en zet “Printer Samengebruik” aan. Dit gaat via het AppleTalk protocol. Start nu op de iBook het programma “Print Center”, deze staat in de applicaties.

Druk nu op “Voeg printer toe”, kies dan uit het popdown menu “AppleTalk”. Daartussen zou je nu je Epson printer moeten staan. Selecteer deze en zet 'm op default.

Adriaan

Ik heb een iMac G4 en een iMac G3, verbonden met elkaar via een ethernet multi-pc-modem.

De printer -HP Deskjet 940 C- is via USB lokaal verbonden met de G4. Vanaf de G3 wil ik hem echter ook kunnen gebruiken. Ik heb ales van samengebruik/delen aangezet op beide Macs en ik zie de printer ook staan op de G3, maar als ik dan een printopdracht geef stopt elk programma “onverwacht”. Maakt niet uit of ik nu vanaf Teksteditor, AppleWorks of bijvoorbeeld Word een printopdracht geef.

Herkent iemand dit probleem?

[quote:8dedb2c99b="ReneSegers"]Ik heb een iMac G4 en een iMac G3, verbonden met elkaar via een ethernet multi-pc-modem.

De printer -HP Deskjet 940 C- is via USB lokaal verbonden met de G4. Vanaf de G3 wil ik hem echter ook kunnen gebruiken. Ik heb ales van samengebruik/delen aangezet op beide Macs en ik zie de printer ook staan op de G3, maar als ik dan een printopdracht geef stopt elk programma “onverwacht”. Maakt niet uit of ik nu vanaf Teksteditor, AppleWorks of bijvoorbeeld Word een printopdracht geef.

Herkent iemand dit probleem?[/quote:8dedb2c99b]

Bij mij hetzelfde probleem met dezelfde macs, alleen met de HP 950 c printer.
???