Printer stuk. Reparatie, nieuw, of prints laten maken?

Beste mede forumleden,

Met m’n Epson Stylus 760 Color printer is het slecht gesteld momenteel.
Ondanks allerlei testjes en reinigen, print 'ie alleen nog maar zwart uit :frowning:
De printer is een paar jaar oud en ik vraag me af, of het nog de moeite loont om 'm te laten repareren, of toch maar een nieuwe aan te schaffen.

Een andere overweging is om voortaan kleurenprints te laten maken, wat als je weinig in kleur print (een stuk?) goedkoper en kwalitatief vaak ook beter is.
In zwart (documenten e.d.) kan ik dan thuis printen.

Wat lijkt jullie?

Moeilijk te zeggen, als je je printer bij een reguliere computerboer laat nakijken, kost het je zo een paar tientjes aan onderzoekskosten, plus reparatiekosten. Kan de moeite waard zijn, hoewel je nu voor rond de honderd euro al een zeer behoorlijke kleurenprinter kan kopen (Epson C62 E 109,-).

Wat je ook kunt doen is een reparateur vinden met wie je maximumprijs (prijsopgaaf) afspreekt. Sommigen hebben de optie dat als de reparatie te duur is dat je wel onderzoekskosten betaalt, maar dat je die bij aanschaf van een nieuwe printer bij dat bedrijf weer terugkrijgt. Kan handig zijn…

Suc6
:lol:

Nou i heb 2 epson printers naar hun graf gebracht omdat eerst kleur stuk ging en toen zwart. Gek genoeg vlak na elkaar, zelfde type zelfde moment aangeschaft, heb het idee dat ze een ingebouwd klokje hebben net als de Canon printers.

Als ik dat zo lees dan zie ik in ieder geval maar af van reparatie. De HP 940c printer lijkt me momenteel wel een goeie aanschaf, ook al vanwege de papier lade. Bij veel andere printers komt er bij die opstaande papier lader, van achter veelal stof bij. Maar je hebt nu ook printers met een input voor digicam CF kaarten, waarbij je de printer niet eens op de computer hoeft aan te sluiten. Weet iemand hoe de kwaliteit van dergelijke prints zich verhoudt tot langs de normale weg gemaakte prints, bijvoorbeeld op de HP 940c?

Met het kostenplaatje in gedachten, overweeg ik wel steeds sterker om kleuren prints in het vervolg maar te laten maken. Ook al omdat ik weinig in kleur print. Foto’s, bijvoorbeeld, heb ik tot nu toe alleen per mail verzonden. Een kwaliteits print laten maken (via Kruidvat bijvoorbeeld) kost maximaal 30 cent geloof ik. Nou dat is te doen voor die enkele keer dat het voorkomt. Wil ik echt topkwaliteit, dan kan ik dat sowieso al niet bereiken op een doorsnee printer.

HP 940 is alweer oud, maar je haalt er met fotopapier wel fotokwaliteit mee, in principe ook dezelfde kwaliteit als de fotoprinter met geheugenkaart invoer. Leuke optie, maar, naar mijn bescheiden mening, voor de meer grondige fototoepassing niet echt nodig. Als ik een foto van een geheugenkaart haal wil ik die eerst bekijken, bewerken, en dan pas printen. Kun je dus ook ook met een normale kleurenprinter.

Enneuh, foto’s printen kost veel inkt, is dus duur en in grotere aantallen, lekker laten doen.

Iemand anders een mening?

Zie MacFan 44... Hierin zijn de HP Photosmart 7550, de Epson Stylus Photo 950 en de Lexmark Z65 getest...

Maar als je eigenlijk toch nooit foto’s uitprint… :wink:

Hey JeePee met nieuwe iMac zie ik! Gefeliciteerd ;) Nee eigenlijk druk ik weinig foto's af en wil ik het echt goed, dan kan ik het beter laten doen, in verhouding is dat goedkoper. Alleen....... zwart doet het nu ook niet meer en tekst print ik wel regelmatig. Ik zal dus toch jullie suggesties overwegen. Bedankt.

Nou, ik vind het wel prettig om ook kleur te kunnen printen. Ik print zo hij zo heel weinig en nog minder in kleur, maar als ik een leuk artikel tegenkom en ik wil dat meenemen is het wel heeel fijn om de kleur (zo'n beetje) mee te printen. De inktjets van nu printen toch kwalitatief vreselijk goed ? Vroeger had je voor 600 dpi een laser nodig; doet een inktjet dat makkelijk.

Uiteindelijk vandaag dan toch een nieuwe printer gekocht :) De aanbieding bij de Kijkshop was tot morgen geldig en ? 90.- voor een printer die zo'n kwaliteit biedt als de HP 845c was toch wel heel aantrekkelijk. Uitstekende handleiding die het gebruiksklaar maken nog verder vergemakkelijken. Zeer goeie service lijkt me. Geen extra USB kabel maar die had ik nog v/d Epson, dus geen punt. Echt snel is anders, maar dat had voor mij geen prioriteit. Als de afdrukkwaliteit maar goed is en die is heel goed. Fotokwaliteit. De printer is fluisterstil. Ziet er nog aardig uit ook. Lekker strak en niets overbodigs, maar toch veel mogelijkheden. De liggende en inschuifbare papierlade vond ik t.o.v. de opstaande, zoals voor de Epson een belangrijke plus. Inkthulzen zijn wel aan de dure kant, maar je kunt ook gereconditioneerde nemen.

Heb er dus een goed gevoel bij.

HP 845c zei je? prima printertje, cartridges zijn inderdaad erg kostbaar,maar dat zijn ze allemaal. Verder draait hij bij mij al weer een jaartje zonder problemen.

Ben blij dat je het zegt, want ik heb ook al horen zeggen "miskoop", vanwege die dure cartridges. Maar die zijn toch niet zoveel duurder dan andere van HP. Er zijn trouwens dus ook hervulde, of gereconditioneerde cartridges. De kwaliteit daarvan schijnt wel minder te zijn. Ik ben best benieuwd, hoeveel printjes kleur en zwart jij gemiddeld kunt uitdraaien, Applemoes. Trouwens ik las ook ergens dat als zwart op is, je kleur ook niet meer kunt gebruiken (of omgekeerd) bij deze printer.

Nee, inderdaddio. Als je dat arument neemt is iedere inktjet een miskoop. Ben je al op www.inkjet.nl geweest ?

Ik heb het niet zo bijgehouden, maar in een jaar heb ik nu m`n derde setje cartridges...... Als je echt een fors aantal foto`s wil afdrukken kun je beter naar de fotozaak gaan , goedkoper sneller en beter. Maar voor een enkel print of presentatie prima

Voor welke link bedoel je, Aqua1? Ik zag niets over cartridges :?:

Juist. Pardon. Ik bedoelde eigenlijk meer http://www.inkshop.nl/ Daar staat iets duielijker wat ik bedoel......

Handige site Aqua1, dat kan van pas komen als het zover is. Trouwens ook aan wat passenger zei over de geheugenkaart optie, die met een betere printer eigenlijk een nogal overbodige en niet echt bruikbare luxe is, waar je wél extra voor betaalt, heb ik bij aanschaf zeker wat gehad. Het is, in het algemeen, met al die snufjes en extraatjes steeds weer de vraag, of je er eigenlijk wel behoefte aan hebt en of het werkelijk iets toevoegd.