Printer toevoegen

Goedenavond,

Sinds gister ben ik ook maar eens overgestapt op een iMac en ben nu op zoek naar een printer die bij ons in het netwerk zit. De printer zit welliswaar aan een Windows computer aangesloten welke de printer deelt in het Netwerk. Nu is mijn vraag, hoe voeg ik deze printer toe zodat ik kan printen vanaf mijn iMac.

En dan nog een vraag die misschien niet betrekking heeft tot dit, ik kan geen enkele Windows computer zien in het netwerk, als het goed is moet ik 3 anderen kunnen zien maar deze vind ik nergens, moet ik hiervoor ook een instelling wijzigen?

Ik heb al gegoogled maar ik kan er niet uitkomen, sorry!

Welkom op dit Apple forum en gefeliciteerd met je overstap!

In Systeemvoorkeuren kan je een printer toevoegen:
[img]/uploads/community/c088a1adb8e5fad9c0542c74866236b06085d961_0.png[/img]
Als je in dat zoekveld 'printer delen' tikt, gaat dat scherm verder in
[img]/uploads/community/e341fdc4bfb2305d1d8c533edab65fec61590843_0.png[/img]

Klik op de plus en zoek je printer ;-)

Lees eens rond op http://macmiep.nl/index.html.
Onder kopje Netwerk kan je heel veel bruibare info halen denk ik.

En misschien moet je Bonjour downloaden en installeren.
http://support.apple.com/kb/DL999

en nog een:
http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.5/nl/8666.html

Misschien is het nuttig dat je na alle instellingen het netwerk + de computers opnieuw opstart.

Ah, ja, zover was ik gekomen, maar ik zie de hele printer niet tevoorschijn komen. Hij zit aan een Vista PC en word gedeeld.

Dan zul je 'm waarschijnlijk handmatig op basis van het ip-adres van de Vista machine moeten toevoegen. Het kan zijn dat je ook nog wat drivers moet installeren maar dat zou in hoofdregel gewoon automatisch via software update moeten gaan.