Printer toevoegen

hallo beste Gebruikers,

Ik wil een printer toevoegen,maar dat lukt niet ik zie ze wel allemaal staan in het progje Afrukbeheer.
Dit heb ik gedaan adrukbeheer geopent dan voeg toe dan in het uitklap menu kun je allerlei opties nemen het zijn er 7 in totaal en bij alle 7 kan ik geen een printer selecteren.

Vraag wat gaat hier fout ik werk onder OS 10.2.6 en geen classic geinstaleerd.

Groeten Ilja

ook via appletalk geprobeerd?

Is het niet zo dat je alleen printers kunt selecteren als Afdrukbeheer een printer detecteert? Dus als je een printer aan een USB-poort hebt hangen, dan kun je alleen uit de USB-printers selecteren, hetzelfde met FireWire printers etc. Ik doe maar een gok, hoor. En heb je wel alle drivers geïnstalleeerd?

Ik heb het gevonden Mac Help van Mac OS 10.2.6, enhet werkt perfect.

En dit word er geschreven door MacHelp

Een PostScript-printer toevoegen:

Om een bestand als PostScript-bestand te bewaren, dient u een PostScript-printer te selecteren in het Print-venster.

Als u niet over een echte PostScript-printer beschikt, kunt u een virtuele PostScript-printer toevoegen.

Open het programma ‘Afdrukbeheer’, kies ‘Voeg printer toe’ uit het Printers-menu en kies ‘Afdrukken via IP’ uit het venstermenu. Typ ‘localhost’ (zonder aanhalingstekens) in het tekstvak ‘Printeradres’, kies een printer uit het venstermenu ‘Printermodel’ en klik op ‘Voeg toe’.

Om een bestand als PostScript-bestand te bewaren, selecteert u de printer ‘localhost’ in het Print-venster en kiest u ‘Uitvoeropties’ uit het venstermenu. Vervolgens schakelt u het aankruisvak ‘Bewaar als bestand’ in en selecteert u in het venstermenu ‘Structuur’ de optie ‘PostScript’.

U kunt de printer een geschiktere naam geven wanneer u deze toevoegt. Schakel hiervoor het aankruisvak ‘Gebruik standaardwachtrij op server’ uit en typ een naam in het tekstvak ‘Naam wachtrij’. Het adres ‘localhost’ dient ongewijzigd te blijven.

De groeten van Ilja

:lol: :lol: :lol: [/img][/code]