Printer voor mac

Hallo,

Omdat printen op mijn school belachelijk duur is wil ik nu zelf een printer gaan kopen voor mijn mac. Maar wat is nou goed voor de mac?

Het lieftst zit er ook een scanner op aangesloten maar dit hoeft niet persee.

Ik wil er a4 kleur mee willen printen.

Wat raden jullie aan. Budget is tot 120 euro.

Alvast bedankt

Tja in jouw budget zul je niet veel anders vinden dan een inkjet. Vergis je er niet in wat met name de kosten voor inkt cartridges zijn als je veel print. Ik heb hier een Epson RS 300 staan, fabelachtige kwaliteit gezien de aanschafprijs en bedrukt nog CDR en DVDR ook. Een setje cartridges (6 kleuren) is bijna even duur als de printer zelf. (bijna 93 euro incl. btw) en gaan nou niet echt heel lang mee. Ik zou dus nog maar 's gaan rekenen wat een eigen print kost en die op school.

Ik heb zelf een gewone HP Deskjet (al een tijdje oud) maar volgens mij kan je d'r elke doorsnee printer op aansluiten. OSX heeft een hele hoop drivers aan boord :)

[quote:f1cea6b2d7="TonE"]Tja in jouw budget zul je niet veel anders vinden dan een inkjet. Vergis je er niet in wat met name de kosten voor inkt cartridges zijn als je veel print. Ik heb hier een Epson RS 300 staan, fabelachtige kwaliteit gezien de aanschafprijs en bedrukt nog CDR en DVDR ook. Een setje cartridges (6 kleuren) is bijna even duur als de printer zelf. (bijna 93 euro incl. btw) en gaan nou niet echt heel lang mee. Ik zou dus nog maar 's gaan rekenen wat een eigen print kost en die op school.[/quote:f1cea6b2d7]

Daar heb je wel gelijk in. Een print bij mij op school A-3 kost €0,50 cent. Dan denk je valt mee. Maar moet je 20x iets uitdraaien kost dit je toch al gauw weer 10 euro. Best prijzig.

Een printer lijkt me toch beter

Wanneer je niet streeft naar de , hier op deze site gesignaleerde buitensporige perfectie, en je tevreden bent met een normale afdruk, zoals voor cd-hoezen, je een klein budget hebt, en een beetje handig bent met het (goedkoop) navullen van inkcartridges, dan kan ik je de eenvoudige Lexmark Z35 aanraden. Nooit storingen, navullen héél goedkoop en de printer zelf was goedkoop(anderhalf jaar geleden € 79)

Ook hier zijn al meerdere draadjes over geweest... Persoonlijk ben ik gecharmeerd van de Canon MP 780. Heb nu de MP730 Photo, maar die wordt helaas alleen door windows ondersteund.

MP 750 / 780 ook op Mac (vanaf 10.2.8 meen ik)… Leuk ding, goede kwaliteit, goedkope cartridges…

[quote:7d802f9e3b="sedikit"]Wanneer je niet streeft naar de , hier op deze site gesignaleerde buitensporige perfectie, en je tevreden bent met een normale afdruk, zoals voor cd-hoezen, je een klein budget hebt, en een beetje handig bent met het (goedkoop) navullen van inkcartridges, dan kan ik je de eenvoudige Lexmark Z35 aanraden. Nooit storingen, navullen héél goedkoop en de printer zelf was goedkoop(anderhalf jaar geleden € 79)[/quote:7d802f9e3b]

ja precies ik hoef geen perfecte prints te hebben.

dit klinkt wel goed. waar heb je deze printer gekocht?( winkel)

Ik heb hem gekocht bij de MediaMarkt in Amsterdam(hier komt geheid commentaar op!), maar je kunt hem volgens mij ook elders kopen. Ik zag recent dat deKkijkshop ook een goedkope Lexmark verkocht(volgens mij in de buurt van de 60 euro). ook al zou het niet hetzelfde type zijn, de kwaliteit zal niet veel anders zijn, en ik vind het grote voordeel dat je zelf de cartridges kunt bijvullen. Ik ben nooit zo'n grote voorstander geweest van meerdere apparaten in één; als er één kapot is en grepareerd moet worden, ben je de andere ondredelen ook kwijt. Voor bijvullen cartridges even googelen naar "Refill Ink", zenden onder rembours(vind ik ook gemakkelijk)

[quote:9f3dbab870="wilemverweyen"]Daar heb je wel gelijk in. Een print bij mij op school A-3 kost €0,50 cent. Dan denk je valt mee. Maar moet je 20x iets uitdraaien kost dit je toch al gauw weer 10 euro. Best prijzig. Een printer lijkt me toch beter[/quote:9f3dbab870]

Bedenk wel dat een A-3 printer wel wat duurder is dan 150,-!!!

ja tuurlijk maar ik hoef ook geen a-3 printer.

a-3 printen is even duur als a-4

sedikit bedankt voor je reactie

ik ga maandag ff kijken

[quote:efcfb46550="pieter78"]Heb nu de MP730 Photo, maar die wordt helaas alleen door windows ondersteund.[/quote:efcfb46550]

Heb je al met Gimp-print-software geprobeerd of os x 'm hiermee wel kan aansturen?
Toen os xnet uit kwam, had epson ook nog geen mac-driver klaar, maar met Gimp lukte dat destijds wel.