Printer werkt niet meer via airport extreme

Ik heb een HP color laserjet 1500 en een airport extreme basisstation. Gisteren alles geinstalleerd en werkte prima. Inclusief printen. Vanmorgen alles opgestart....printen werkt niet meer.

Heb in de tussentijd niets veranderd of vreemds gedaan…wel wat software updates gedaan…waaronder macosx 10.3.4.
Kan dat hiermee te maken hebben???

Ben benieuwd…

Uit ervaring weet ik dat de HP-drivers helemaal niet blij zijn met systeemupdates. Soms helpt het om even de bevoegdheden te repareren. Maar ik heb ook al verscheidene malen de driver opnieuw moeten installeren.

Heb ik ook met regelmaat. Ik heb mijn printer via de basisstation aangesloten en soms doet hij het niet. Dan sluit ik hem gewoon aan op de usb pport van de G5. Alles werkt wel weer. Daarna, een paar dagen later, sluit ik hem weer op de basis station aan en doet hij het weer :?

Heb de bevoegdheden gerepareerd...en de driver opnieuw erop gezet....tot nu toe geen resultaat....

En als je de printer rechtstreeks in de USB-poort van de Mac prikt? Verschijnt de printer wel in het Print Center?

ja ik hij is gewoon te zien

Haal 'm eens weg en voeg hem weer toe. Als dat ook niet helpt, zou je Print Center Repair eens kunnen ophalen (zie Versiontracker).

als je de printersoftware installeert voor bv. 10.3.2 en na de installatie je je mac update tot 10.3.4 kan het zijn dat de drive (die is geïnstalleerd voor 10.3.2) niet compactibel is en gewoon niet werkt. Bij een installatie gaat de installer op zoek naar uw versie en installeert vervolgens de juiste driver, je kan mss ook een update van de driver van internet halen, de meeste printermerken zoals Epson en Hp zetten die online. Veel seccues en hou ons op de hoogte, hé

[url=http://www.macosxhints.com/article.php?story=20030915050404405]kijk hier eens[/url] heeft mij geholpen om mijn hp als jetdirect te installeren op de airport.

daan.

[size=9:da658bb75e]ps zoekfunctie in dit forum laat veel vragen en oplossingen zien op dit gebied, ook deze link had je daar in een berichtje van mij kunnen vinden[/size:da658bb75e]