Printer werkt niet met airport extreme

Dag iedereen,

Ik heb een Brother HL-2030 printer gekocht welke ik via mijn airport extreme met mijn PB wil laten communiceren. Ik heb netjes de toner erin gedaan, papier erin, testpagina afgedrukt. Allemaal goed. Toen de drivers op mijn PB geinstalleerd en wederom een document uitgeprint zonder problemen, echter met de printer direct verbonden met mijn PB via een USB kabel. Nu dacht ik: USB kabel uit mijn PB, in mijn airport en printer maar…echter de printer weigert.
Heeft iemand hier ervaring mee? Waarom print de printer wel indien direct aangesloten op mijn PB en niet indien via airport extreme?

Heb je daar niet een netwerkprinter voor nodig? Loopt volgens mij altijd via een UTP kabeltje....

als je de printer op je airport heb gekoppeld, dan moet je in printerhulpprogramma weer de printer selecteren.

dus: de oude instelling verwijderen en dan weer zoeken naar de printers en die toevoegen

Harrold, hartelijk dank, hij doet het! Bedankt ook voor je snelle reactie.

[Half off-topic modus] Heeft de brother 2030 nog steeds het verschijnsel dat zolang de aan/uit schakelaar aanstaat de ventilator blijft draaien? Ook als deze na verloop van tijd de printer in 'slaap' gaat? Een iets oudere brother die ik gebruikte had dat en dat was heel onprettig als hij in de slaapkamer stond via een netwerk. Moest je alsnog naar de printer om hem aan te zetten, want slapen naast die ventilator was echt niet prettig [/half off-topic modus]

Dat is volgens mij nog steeds het geval. Ik heb hem pas gisteren gekocht en inderdaad, zodra de standby modus aan gaat, blijft er een vrij luid gezoem te horen. Dat is vervelend, helemaal omdat ik hem in de woonkamer heb staan om via de aiport extreme vanaf mijn PB mee te kunnnen printen. Ik ben dus genoodzaakt om hem aan het eind van een printsessie weer uit te zetten. Verder prima USB laserprinter voor 100 euro, haarscherp, snel en neemt weinig ruimte in beslag.

Hallo iedereen,

Ik heb ook hetzelfde probleem…

Ik zit met een HP 950C ( zo’n all in one printer ), deze hangt normaal aan een windows pc (xp) en probeerde al lange tijd via netwerk te printen. Maar alles geprobeert en lukt langs geen kanten.

Nu probeer ik het anders:

Ik wil dus ook via Airport express printen, mijn laptop ( powerbook G4 ) is bijna altijd thuis aangesloten op vast internet, ik plaats de airport express naast de windows pc, wil ik printen dan versteek ik gewoon even het kabeltje.

Dit is weer een oplossing, maar het lukt echter nog niet?? Kan iemand me helpen !! Bij Printerkiezen wat moet ik daar nemen?? Ik zie op apple site Printer kiezen en dan RENDEVOUS… Maar die keuze heb ik niet… Gebruik ik het Airport Hulpprogramma dan vind ik airport echter niet !! Bij netwerk zie ik hem echter wel staan, daar zegt em Airport verbonden maar kan geen internetverbing tot stand brengen ( dit is normaal wantja zit geen netwerkkabel in want internet doe ik via Ethernet ).

Alvast Bedankt Groeten Jens