Hai, ik zit hier op de imac van mn pa en heb gisteren de software voor een nieuwe epson printer toegevoegd, maar stuit - zeer raadselachtig - op het volgende probleem:
de optie “afdrukbeheer” of “printer setup”, kortom de printerconfiguratie mogelijkheid, ontbreekt op deze computer. Ook in het systeembeheer onder afdrukken en faxen is er geen mogelijkheid een ‘printer toetevoegen’ , en ook niet als ik het gewoon bijvoorbeeld via het afdrukmenu van een willekeurig programma probeer.
De sotware van de epson is voor zover ik kan zien goed geinstalleerd, er is communicatie mogelijk tussen de computer en de printer (ik kan hem wel via een opdract van de computer uitlijnen bv), maar kom niet verder.
Ik werk al jaren met apple en ben nog nooit op iets dergelijks gestuit. Ik vermoed dat het probleem alleen verholpen kan worden via het besturingssysteem (macosx). Mn pa heeft, om te “helpen” , alvast de hp sprinter software verwijderd. Misschien heeft hij de printerconfiguratie-optie mee weg gegooid?
Help?