Printerdriver probleem

Ik heb een HP PSC 950 printer in een Windows 2000 netwerk. Ik probeer nu mijn iBook via m'n netwerk te laten printen. Na lang zoeken heb ik de drivers voor m'n printer gevonden maar het is een bestand met de extentie smi. Na het downloaden krijg ik de melding dat het decoderen van dit bestand is mislukt.

Het bestand is overigens 47 Mb groot, waarschijnlijk staat er een hoop troep op wat ik niet zal gebruiken. Ik wil alleen maar kunnen printen vanaf m’n iBook, that’s all. Wie heeft er nog wat tips voor me?

Groet, Jaap.

Vreemd.... Ik heb een PSC-750 en die drivers zitten standaard in OsX. Ik kan mij bijna niet voorstellen dat dat met de PSC-950 anders is. Heb je de drivers gedownload bij HP?

De 47 Mb snap ik wel; dat inclusief de scannerfunctie en alles wat daar bij hoort. Laat maar horen.

Yep, ik heb de drivers bij HP gedownload. Ik zie bij mij ook niet de drivers voor de 750 serie... Vreemd!

edit

En als je nu eens ipv HP een ESP printer kiest met als model HP deskjet-CUPS. Zo heb ik mijn laserjet ook aan de praat gekregen. Nogmaals mijn PSC750 heb ik gehaald uit OSx zelf. en werd al ondersteund vanaf OSx 10.1. Dat was ook de reden dat ik hem heb gekocht.

Heb je verder SAMBA goed geconfigureerd?

Hallo,

ik heb sinds zaterdag een Mac Mini die ik graag wil laten printen op mijn HP PSC700 printer die aan mijn Windows XP bak hangt.
Uit de info in deze thread begrijp ik dat dat zonder problemen zou moeten lukken, maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand wat meer stapsgewijze uitleg geven wat ik moet doen?

De printer is geshared en ook bruikbaar vanaf andere Windows machines hier in huis. Ik kan de Windows machine waar de printer aan hangt ook bereiken (m.a.w. een share op die machine kan ik vanaf de mac benaderen). De printer wordt echter via de printer setup utility niet gevonden.

Wat moet ik doen/controleren?

ik heb ook juist een ibook gekocht en had ook problemen met mijn PSC 750xi heb gwoon t volgende gedaan, de drivers bij HP gedownload, heb lang moeten wachten eer ze geïnstalleerd waren, dus ff geduld, je mac kan er ff mee bezig zijn. Na het installeren ging het nog niet, heb k ff mijn apple herstart en toen ging het wel. Alleen het scannen lukt nog niet (enkel importeren via photoshop nzo).

Gwoon ff zoeken, het moet lukken!

[quote:eb0751e000="djafke"]je moet de foo-matic drivers downloaden. Ik kan ze wel even doorsturen als je dat wilt. (ik weet niet meer waar ik ze van daan heb)[/quote:eb0751e000]

Dit klopt, Djafke heeft mij hier ook mee geholpen! Werkt perfect! (waarvoor nogmaals mijn dank!)

Groet, Jaap.

Thomassss, ik heb de HP drivers gedownload en geinstalleerd. Nog steeds niks. Vervolgens de apple gerestart, nog niks. Tenslotte de printer aan de apple USB poort gehangen. Werkt prima, maar dat is nou net niet wat ik wou. Ik wil hem graag als geshare-de printer aan de Windows machine laten hangen.

Enig idee?

iJack, kun je me meer info geven over die foo-matic drivers? Ik heb wel een website gevonden (http://www.linuxprinting.org/foomatic.html), maar ik begrijp nog steeds niet wat ik moet doen.

Bedankt.

Om eerlijk te zijn weet ik je niet hoe het precies werkt. Ik heb 2 bestanden gekregen Djafke en die geinstalleerd en vervolgens kon ik wel mijn printer selecteren. Als je wilt wil ik je de bestanden wel even mailen. (Ik zag dat Djafke dat ook al heeft aangeboden)

Zeg het maar…

groet, Jaap.

nou graag.

Ik heb inmiddels de printer op de mac geshared en ik kan hem onder windows zien, maar printen… ho maar.

Als je me je email adres geeft mail ik ze wel even naar je...

heb ik inmiddels zichtbaar gemaakt in het profiel.

Iedereen alvast bedankt voor alle hulp en bestanden, maar.... het lukt me nog steeds niet. Ik heb de bestanden geinstalleerd, maar eigenlijk heb ik geen flauw idee wat er hoort te werken, dus ik kan ook niet verifieren DAT het werkt.

Ik ben er zeker van dat er ergens een misverstand zit, dus daarom nog maar eens wat ik wil en wat ik werkend heb:

beginsituatie: HP PSC720 all-in-one gekoppeld aan een Windows XP Pro machine. Geshared en vanaf een andere Windows XP Home machine kan ik er op printen. Op de XPPro kan ik ook scannen met die printer.
Ik heb ook directories gedeeld op de XPPro en daar kan ik zonder problemen via smb:… bij.

gewenste situatie: nadat het me gisteravond gelukt was om met de HP drivers (dat bestand van 48Mb) en de printer rechtstreeks aan de Mac zowel te printen als te scannen, lijkt het me toch het handigste als ik uiteindelijk het apparaat aan de Mac hang en van daaruit de printer deel, zodat de windows machines erop kunnen printen.

Wat werkt/werkt niet:

• HP rechtstreeks aan XPPro -> printen, scannen werkt, printen vanaf XPHome werkt, mac vindt printer niet. Ik kan de printer ook niet kiezen in de Mac, ik moet hem met allerlei protocollen laten scannen.
  • HP rechtstreeks aan Mac -> printen en scannen werkt. Ik heb de printer sharing en windows sharing aangezet. XPPro vindt de printer, maar er komen geen printjobs op de Mac.
  • HP aan een USB KVM switch -> werkt onder XPPro zoals verwacht, heeft even gewerkt voor het printen op de mac, daarna niet meer, scannen werkt niet. Na een switch heen en weer werd de printer op de mac niet meer gevonden.

Dus leg ajb stap voor stap uit wat ik moet doen en aan welk apparaat ik de printer nou moet koppelen, zodat het net zo werkt als jullie beschrijven.

Bedankt.