Printerdriver vast configureren

Hallo allen.

Ik heb een korte vraag.

Ik heb een behoorlijke kleuren laser waar ik een aantal zaken kan op in stellen. Vanaf een bepaalde lade, a3 of a4 kleur of zwart en noem maar op.

Collega’s van mij moeten nu elke keer de driver handmatig selecteren en hun opties er op aanvinken. Hij staat namelijk standaard in kleur wat meer geld kost.

Onder windows kun je bij standaardinstellingen een driver vast zetten op een bepaalde optie. Dus bijvoorbeeld 1 driver die enkel zwart print en een andere die weer andere opties geactiveerd heeft. Ik krijg het echter niet voor elkaar omdit op mac te doen.

Misschien dat iemand mij in de juiste richting kan gooien

Alvast bedankt!

Ik denk dat de applicatie waaruit je print dit moet ondersteunen. Quark ondersteund dit bv via "printstijlen" die je kunt instellen en bewaren.

Op de Mac kun je ook voorkeursinstellingen maken. Als je gaat afdrukken krijg je in de dialoog eerste de keuze voor de printer en daar onder voor de instellingen. Die kun je helemaal naar wens maken en vervolgens opslaan. Dat doe je ook via de keuzelijst voor instellingen.

[quote:89dea0909a="macpro"]Op de Mac kun je ook voorkeursinstellingen maken. Als je gaat afdrukken krijg je in de dialoog eerste de keuze voor de printer en daar onder voor de instellingen. Die kun je helemaal naar wens maken en vervolgens opslaan. Dat doe je ook via de keuzelijst voor instellingen.[/quote:89dea0909a]

Ok, maar kan ik die ook voor vast op slaan of enkel bij elke keer opniuew aanmaken. Thnx for feedback.

Nog snel een kick.. moet het morgen in orde krijgen : ) hopelijk dat iemand nog kan of wil reageren.

Thnx