Printerinstelling in OSX

Sinds OSx Tiger, moet ik voor iedere file de printerinstellingen opnieuw instellen. Ik krijg de meest vreemde instellingen, die ik nooit gebruik, zoals Banner A5, die ik dan weer moet herstellen naar het A4 format. Ik heb eenHP OfficeJet 7300, werkt verder prima. Is daar een andere oplossing voor? Alvast bedankt.

:innocent:

Start printerconfiguratie - voorkeuren - standaard papier formaat A4 zetten.

Natuurlijk heb ik dit gedaan, ondanks dat verandert de instelling naar de 'printerbelieven' echter niet naar die van mij. Vooral in MS Office. Daar moet je voor ieder document de pagesetup opnieuw instellen. Als je een vreemd document krijgt kan ik me dat nog voorstellen, maar bij een document van mijn eigen Mac? Ik heb wel eens gehoord dat je via de terminal de printervoorkeuren kunt instellen! Wie o Wie? :sealed:

Heb je de plist al eens verwijderd:

/user/library/preferences/com.apple.print.plist

Ttsja, dat is zo ongeveer voor alls de oplossing! Ik heb een aantal van die printer plisten vewijderd er zat ook nog een oude plist in van de vorige printer. Ik laat nog wel wetenof het werkelijk heeft geholpen. Bedankt 8)

Ik heb ook een probleem met mijn printerinstellingen heb een aangepast formaat aangemaakt maar klopt niks van als ik print. weet iemand hoe dat kan?????

Hallo g5.nl, Hiermee stel je dezelfde vraag als ik. De 'plisten'opruimen?? Dat wil je anno "Tiger" toch niet meer? Als je een programma deïnstalleert moet de zooi, waar je eigenlijk niets van weet en ook niets aan hebt, ook mee worden opgeruimd. Anders kun je het beter, zoals vroeger met het OS9, handmatig doen. Je was dan weliswaar soms iets kwijt.. maar je kon tenminste opruiming houden

Bij het overstappen van 9 naar 10 heb ik alleen last gehad met de (toen G85) HP driver voor OSX. Maar sinds dat in orde is, werkt die zaak prima. Echter als je met een PC wil printen, doet die het weer wel veel sneller dan de Mac. Niet helemáál zuiver dus!
:evil: Blijft over dus het vreemde fenomeen dat je voor iedere file telkens opnieuw je printer moet instellen.
In FileMaker Pro is het nog erger gesteld met het instellen van de printer, maar daarin kun je tenminste scripts maken voor het printen. Zoiets zou ik ook wel willen weten voor AppleScript. Daar weet ik te weinig van.
Ook vroeg ik of er een terminal commando voor bestaat.
Weet iemand dat soms?