Printerprobleem

Beste MedeMaccers,

Graag hulp bij het volgende. Ik beschik thuis over een draadloos netwerk. Via Airport worden daarmee 2 Macs bediend. Aan de Airport-router is d.m.v. een USB verbinding een Canon-printer gekoppeld. Alle werkt perfect. Sinds kort is daar een Windows-laptop (vanwege mijn werk) aan toegevoegd. De laptop herkent het netwerk en internetten gaat uitstekend, echter en nou komt ie : hij vindt de printer niet. Graag hulp, oftewel : hoe moet ik de laptop (met daarop Vista) configureren.

Vast bedankt voor de hulp.

Met hartelijke groet

Evert Sonneveld

volgensmij moet je dan bonjour for windows installeren, dat is te vinden op de apple site

[quote:e54f3197f1="bgielink"]volgensmij moet je dan bonjour for windows installeren, dat is te vinden op de apple site[/quote:e54f3197f1] Klopt: http://www.apple.com/support/downloads/bonjourforwindows.html

Vergeet ook niet de Canon software op je PC te installeren.

Ondanks alle hulp, waarvoor mijn dank, wil e.e.a. niet lukken. Nogmaals ter verduidelijking. Ik maak gebruik van Airport (gekoppeld aan een speedtouch-router). Inmiddels heb ik zowel Bonjour voor windows als de drivers geinstalleerd en het wil maar niet lukken.

Goede tips zijn andermaal van harte welkom

Hartelijke groet

Evert Sonneveld

Ik heb hier eventjes over moeten nadenken, maar voor zover ik de software van Canon ken gaat dit niet werken. De windows drivers voor de Canon willen volgens mij 1 van de 3 volgende opties: -printer hangt draadloos aan het netwerk -printer is via een ethernetverbinding aan het netwerk gekoppeld -printer is via USB rechtstreeks aan de windows pc gekoppeld. (dus niet via router)

Ik ken je type Canon niet, maar als je hem draadloos aan je router kunt hangen heb ik het vermoeden dat je het wel werkend krijgt. Hier heb ik ongeveer dezelfde configuratie met een paar kleine verschillen. Canon MP600R hangt draadloos aan de router (linksys). Ik kan hem perfect benaderen vanuit de Imac en ook vanuit de windows pc.

Hoop dat je wat met deze info kunt.