printers doen het niet goed

Hallo,

Sinds augustus ben ik (weer) een zeer tevreden gebruiker van een iMac. Er blijft echter 1 probleem over: printen. Wat ik ook probeer, de laserprinter aangesloten via een netwerk of direct via een verloopkabel van usb naar parallel geeft geen zinnige output. Eén regel met Adobe er in en dan alleen maar lege bladzijdes. Een tweede inktjet printer van Canon gaf eerst nog wel een redelijke print, maar wordt nu zelfs niet meer herkent (wel weer via de verloopkabel usb-parallel). Beide printers worden goed gedetecteerd ondanks hun leeftijd (>4 jaar). Gelukkig is het gerommel met drivers in XP niet aanwezig, maar hier zou ik daar wel behoefte aan hebben.

Iemand een idee?

Vriendeliijke groet,

rerooky
:apple:

Vraag 1: welke printers precies?

Vraag 2: wat voor usb naar parallel verloop?

Via het netwerk zou een laserprinter toch zonder problemen moeten kunnen printen.
Dat deed mijn Xerox van vier jaar oud ook.

En dat gefröbel via een verloopkabel is nooit aan te raden.
Dan is een nieuw USB-printertje kopen een beter idee.

De laserprinter is een HP Laserjet 6(P) en de inktjet een Canon BJC 240. De verloopkabel is merkloos. Maar volgens mij ligt het daar niet aan, omdat de laserprinter via het netwerk hetzelfde foute printje geeft.

Een nieuwe printer is w.s. een beter idee, maar dan wil ik wel eerst echt zeker weten dat dit niet werkt. En waarom zou het dat niet doen?

groet,

rerooky

Heb je je printer gewoon aan een routertje hangen? Of is het via een Computer? Zodat diegene de Printer drivers heeft? OVergens, heb je wel de juiste drivers van de desbetreffende Printermerk site gedownload en geprobeerd?

Nee ze hangen aan mijn iMac via usb en aan de parallele poort via een XP in een netwerk. Maar uit je antwoord blijkt dat je blijkbaar drivers kunt downloaden, zelf voor een Mac. Da's nieuw voor mij, ik zal eens gaan kijken. Dank voor de tip dus.

Groet,

rerooky

[quote:2d94afcc43="rerooky"]Nee ze hangen aan mijn iMac via usb en aan de parallele poort via een XP in een netwerk. Maar uit je antwoord blijkt dat je blijkbaar drivers kunt downloaden, zelf voor een Mac. Da's nieuw voor mij, ik zal eens gaan kijken. Dank voor de tip dus.

Groet,

rerooky[/quote:2d94afcc43]

Mja dat kan inderdaad, is ook logisch eigenlijk :slight_smile:
Succes in ieder geval!

Ik heb een vraag. Mijn printer, de lexmark z645, doet het niet in Mac OS x, weet iemand hoe ik hem kan gebruiken.

Iemand die me kan helpen met me probleem? :)

[url=http://www.helpdrivers.com/ingles/listado/panellis.asp?marca=Lexmark&perif=impresoras29]Zo te zien[/url] zijn er geen Mac-drivers voor dat model. Dus dat zou wel eens een onoplosbaar probleem kunnen zijn.

Dus onmogelijk! Damn :9