printers

Uh, ik ben redelijk nieuw op het gebied van MAC, Ik heb Mac OSX 10.1 en ben benieuwd of iemand mij kan vertellen hoe ik aan een netwerk printer een andere "driver"(heet dat ook zo onder Mac?) kan koppelen.

Geef even wat meer informatie over de printer en je netwerk. Is het een ethernet printer?

Ok,

ik durf het bijna niet te zeggen, maar het is een printer die geshared is op een w2000 server. rechtstreeks ethernet was niet mogelijk aangezien de printer alleen maar voorzien is van USB.
Ik heb vanalles al geprobeerd maar Mac blijft met een laserwriter terug komen terwijl het een deskjet 845 is.
Wanneer ik hem rechtstreeks aan de mac hang is het geen enkel probleem.

Het moet mogelijk zijn, ik heb een tijdje geleden iets gelezen hier over CUPS (common unix printing service i.o.d.) daarmee kun je printen op een printer die aan een windows machine hangt. Anders moet je zoeken naar cups en de mogelijkheden daarvan. Het is weliswaar geen kant en klaar antwoord maar misschien helpt het je wat verder.

Bedankt, het is in iedergeval weer een aanknopingspunt.

Gr.

Edwin

Ik heb even gezocht. Ga naar zoek en vul als woord cups in, dan vind je een draadje over windows printer van 8 maart geloof ik waar iemand hetzelfde probleem heeft. Je kan die persoon altijd even een PB sturen om te vragen hoe hij het opgelost heeft (of niet).

Thanx, ahum.....tcp/ip printing op w2000 did the job also for me! :D :D

…helemaal eigen ben ik nog niet met MAC, maar onder de indruk ben ik al wel… 8)

Gr.

Edwin

Ik hoop dat het je lukt om het aan de praat te krijgen. Je bent vast niet de enige die dit wil. En je bent zo gewend aan de Mac, en dan wil je niet anders meer geloof me. Ik heb zelf ook nog een PC met windos XP maar die staat alleen nog maar aan om mp3's te downloaden van Kazaa. En dan haal ik ze over naar mijn iMac in iTunes.

Wel ik heb net hetzelfde gedaan als jij, had een pc staan met windows 2000 erop, waaraan ook een HP Deskjet hing. Heb die printer ook willen sharen.

Ik denk dat het alvast beter zou zijn moest je 10.2 hebben, want daar is CUPS printing ingebouwd.

Maar zou het misschien niet makkelijker zijn moest je gewoon je Deskjet aan je mac hangen en die dan sharen met de pc? :?

hmm zou dus betekenen dat ik mijn mac OOK aan moet hebben staan asl ik van een windows client wil printen terwijl de server altijd aanstaat vanwege de websites.....het was een oplossing geweest en wel een hele makkelijke maar helaas kies ik de iets moeilijker weg...... :D

Ja het probleem is dat ik dit dus al gedaan heb ongeveer een half jaar geleden bij een andere persoon (bedrijf). Dus het werkt wel zeker! :wink:

Spijtige eraan is dus dat ik het dus ni kan gaan bekijken hoe ik het juist weer had gedaan, ma ik zal nog eens mijn hersenen proberen te pijnigen deze avond! :x

JA! :D Kheb het gevonden.. op volgende website (die ik destijds ook heb gebruikt) vind ja al de info:

http://homepage.mac.com/william_white/print_to_windows.html

Hopelijk lukt het je! :slight_smile: