Printjob pauzeert tussen printopdrachten

Goedemorgen allen,

Ik heb een irritatiefactortje, en ik ben benieuwd of iemand dit herkent en de oplossing heeft. Ik heb een Canon MP640 en het printen gaat prima. Echter als ik verschillende opdrachten geef om te printen gaat mijn locale printqueue monitor ding tussen elk document op pauze. Hij print dus document 1 prima, en als ik dan zeg 30 seconden later de printopdracht geef voor document 2 staat hij gepauzeerd. Ik klik op hervatten en hij print gewoon document 2 uit, echter bij document 3 en 4 en 5 gebeurt elke keer exact hetzelfde.

Is geen groot probleem maar wel super irritant. Iemand enig idee?

Michiel

Misschien verstandig om de printer even te de-installeren en opnieuw te installeren?

1. Ga naar Systeemvoorkeuren/ Afdrukken en Scannen
  2. Verwijder (min knopje) Canon MP640
  3. Toevoegen (plus knopje) Canon MP640 (Type: canonijnetwork)

Zoals hier te lezen is werkt dat voor sommige mensen, die hetzelfde probleem hadden.

Hoi,

Dat had ik al geprobeerd, maar hetzelfde resultaat blijft. Ik heb het trouwens op beide macbooks die ik heb. Ik vermoed zelf een bugje in de driver van de printer. Maar omdat het op beide is, dacht ik dat het ook wel eens een instelling kon zijn in osx.

Michiel

Is het een inktjet en zijn het documenten van maar één pagina? Het kan zijn dat de printer rekening houdt met de droogtijd van de inkt. Als dat zo is zou de printer het ook moeten doen bij documenten die uit meerdere pagina’s bestaan. Bij mijn printer kan ik bij de Aangepaste instellingen kiezen voor de droogtijd van de inkt.
De stappen (heb hier Snow Leopard, dus het kan iets anders zijn):

• ga naar Systeemvoorkeuren
  • kies Afdrukken en faxen
  • kies de juiste printer
  • kies Opties en toebehoren
  • kies Onderhoud en dan Open Printerhulpprogramma
  • kies Aangepaste instellingen en dan kun je de droogtijd van de inkt instellen

Zou het niet gewoon een ingebouwde user convenience function zijn?

Nu heb je de mogelijkheid om eerst je printje van de printer te pakken. En daarna de volgende printjob te starten. Anders heb je een heel pak papier wat je weer zelf moet sorteren.

Alleen jammer dat je het niet kan uitzetten.

Kijk anders in de cups webinterface, soms staan daar opties die je vanaf andere GUI’s niet kan manipuleren.

Hoi,

@MvdM nee droogtijd heeft het niets mee te maken. Als ik een minuut of 2 minuten later wat print doet ie hetzelfde, maar bedankt voor de tip.

@r.heijma. Nou aan zoiets zat ik dus ook te denken. Echter moet dat wel een speciaal iets op de mac zijn. Want op mijn windows machines die ik thuis heb staan heb ik dit probleem dus niet. Printen ze gewoon door.

@johnkeates. Cups???

Michiel

[quote=mslik url=http://www.onemorething.nl/community/topic/printjob-pauzeert-tussen-printopdrachten/#post-2576495 time=1374142886]Hoi,

@MvdM nee droogtijd heeft het niets mee te maken. Als ik een minuut of 2 minuten later wat print doet ie hetzelfde, maar bedankt voor de tip.

@r.heijma. Nou aan zoiets zat ik dus ook te denken. Echter moet dat wel een speciaal iets op de mac zijn. Want op mijn windows machines die ik thuis heb staan heb ik dit probleem dus niet. Printen ze gewoon door.

@johnkeates. Cups???

Michiel[/quote]
Ik heb het over seconden tussen twee opeenvolgende opdrachten/vellen. Probeer het eens zou ik zeggen.

Hoi,

Nee als ik meerdere pagina’s print (net even getest) gaat hij gewoon door. Het is de printjob op de mac zelf die op pauze gaat tussen printopdrachten door.

Ik heb dat ook op m’n HP hoor. Zover ik kan nagaan is dit gewoon de tijd die nodig is voor de datatransfer tussen de Mac en de interne buffer van de printer. Totdat deze alle data heeft en deze heeft verwerkt tot een ‘printbaar’ geheel, zal enige tijd nodig zijn. Deze tijd is niet nodig als één printjob meedere pagina’s bevat, aangezien deze transfer simultaan gaat. Dus de in de printer binnengekomen data wordt verwerkt terwijl er geprint wordt…

@Night

Hij is niet bezig, hij is gepauzeerd in mijn printmonitor en ik moet handmatig op hervatten drukken wil hij gaan spoelen richting mijn printer. Anders kan ik wel een uur wachten en doet hij niets. Hij pauzeert dus letterlijk de printermonitor.

Michiel

@mslik

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Canon MP560. Als ik verschillende print opdrachten geef dan pauzeert hij ook automatisch.
Zeer irritant.

Ik heb geen oplossing hiervoor kunnen vinden nog

Na veel rotzooien van het weekend ben ik er nog niet uit, maar ik merk wel dat als je een print opdracht binnen 5 minuten stuurt dat hij dan pauzeert. Stuur je nog een printopdracht na de 5 minuten print hij gewoon wel. Iemand suggereerde te kijken naar de droogtijd instellingen maar die staat op een 10 tal seconden geen 5 minuten. Mocht iemand nog een idee hebben, ik hou me aanbevolen.

Dat is een printer met WiFi ? Mijn OfficeJet heeft ook zulke kuren. Verplaatsen leek de oplossing; blijkbaar lag het probleem bij een onstabiele, te zwakke verbinding. Iets om te overwegen? Ik heb zelfs de indruk dat het weer ook een invloed heeft (op de sterkte/zwakte van de WiFi-verbinding, wel te verstaan).

Hoi,

Heb dat gisteravond even geprobeerd heb hem beneden op 2 meter naast mijn router neergezet. Helaas het resultaat was hetzelfde maar bedankt voor de tip :slight_smile:

Michiel