printkwaliteit onder InDesign

Ik zit met een probleempje.

Ik heb onder InDesign een advertentie gemaakt van onze winkel voor de jaarkalender van het plaatselijke schooltje. Als ik hier een afdruk van maak dan trekt deze afdruk eigenlijk op niks. Enkel onder InDesign, als ik er een PDF van maak en afdruk van onder de voorvertoning dan drukt hij wel perfect af.

Ik heb een Epson EPL-6200L laserprinter aangesloten op mijn iMac. Weet iemand vlug raad?

zou het kunnen dat de Postscriptversie van je printer lager is dan versie drie ?

Euhm..... ahja.... en dat is?

Je kan ID documente alleen correct afdrukken op Printers (en belichters) die Postscript level 3 ondersteunen. Je kunt eromheen werken door een PDF te maken (versie 1.3) dan omzeil je het probleem.

[bewerk]

klopt niet helemaal wat ik hier zeg, je kunt sommige indesigndocumenten alleen goed afdrukken op laerprinter met postscript level 3.
Ik zit hier nu printjes te maken met een oude HP met PS level 2, en dat gaat eigenlijk prima.

maar toch denk ik dat het er iets te maken mee zou kunnen hebben :wink:

Dus op een gewone laserprinter zoals bij mij het geval is zal het nooit lukken. Enkel met profmateriaal?

Pfffff, mijn omschakeling van PC naar Mac viel goed mee maar de omschakeling van Coreldraw naar Adobe Illustrator en InDesign valt wat tegen.

Dat truukje om er een PDF van te maken had ik zelf al gevonden. (goed hè!) Zal het zo dan maar oplossen zekers. Bedankt EagerBObNerd voor je snelle reactie!

Kan ik dat Postscriptlever trouwens ergens controleren?

ik heb even gekeken en die printer van je heeft helemaal geen postscript ! dat is het dus