Printopdrachten blijven hangen

Hoi!

Ik heb een hardnekkig printprobleem in mijn systeem (10.3.3). Het maakt niet welke printer ik aanstuur (Brother 5070N en Epson Photo 2100 en c82).

Wanneer ik print

• blijven vaak de printopdrachten in het printvenster hangen terwijl de print al klaar is.
  • komen er soms meerdere printvensters van dezelfde printer in mijn doc te staan.
  • onstond laatst in een printvenster een hele rits identieke printopdrachten terwijl deze 1 of twee keer verstuurd was.

Steeds de printopdrachten verwijderen en printvensters sluiten is vermoeiend. Ik heb er een keer iets over dit probleem over gelezen, maar ik weet niet meer waar :x (en toen had ik geen last van).

Heel graag een goeie tip! :mrgreen:[color=indigo:710ef6acae][/color:710ef6acae]

WS heb je je eigen drivers geinstalleerd en ook Gimp print geinstalleerd(zit in 10.3)

Ik denk dat eea elkaar beinvloed,ik had hetzelfde met een canon printer,toen ik de driver had weggegooid was het goed.

Hi Mac Cloud,

Over welke driver heb je het dan?
Bibliotheek / Receipts / GimpPrintPrinterDrivers.pkg ?

Nee,dat is alleen het ontvangstbewijs. Met het programma Pacifist(freeware,even zoeken) kun je de package openen en kijken waar wat geinstalleerd is.

Ik weet niet meer waar die gimpprintdrivers stonden want ik heb die er afgehaald :o

Je kan ook (tijdelijk) de originele drivers in de prullenbak parkeren en kijken wat er dan gebeurd.
Grote kans dat er ook al drivers in gimpprint zitten die het overpakken,of je moet opnieuw printer selekteren.

Of je parkeert het gimp gebeuren tijdelijk in de prullenbak en kijkt wat je het beste bevalt kwa instellingen e.d.

Succes

Heb je een USB HUB hangen tussen je printer en Mac? Dit wil nog wel eens wat problemen veroorzaken. ik zou m rechtstreeks pluggen.

www.fritsdebeer.com

www.fotonetwerk.nl