Printprobleem HP Deskjet 3820 [Opgelost]

Ik krijg mijn printer niet aan de praat, in zowel het onderdelen Test als Diagnostiek krijg ik telkens de foutmelding "Er is een onbekende fout opgetreden. (1000)". Daar kan ik erg weinig mee :-(

De printer wordt wel herkend, maar that’s it. Hij is via USB (uiteraard) aangesloten op mijn iMac G4 met Tiger. De printer werkte overigens prima op de (inmiddels verkochte) PC via de parallele printkabel.

Ik heb de laatste drivers van HP gedownload en geinstalleerd, dat hielp niet, ook heb ik me al sufgezocht met de zoekfunctie en met Gooogle, maar ik word niks wijzer.

Wie heeft er suggesties? Liefst nuttige natuurlijk :wink:

Heb ik ook regelmatig last van met de 3820. Haal de inktpatronen er maar eens uit wanneer de printer uit staat. Zet de printer zonder patronen aan, zet de patronen er weer in en klaar.

Is idd een hp 3820-probleem. Ook meegemaakt en als oplossing de printer de deur uit gegooid. Mijn nieuwe Canon Pixma doet de job ondertussen voortreffelijk. 't Is maar een suggestie natuurlijk.

Ik zie nu net dat de printer bij controle van de inktniveau's aangeeft dat er geen zwarte patroon is geinstalleerd. Hij zit er wel in, maar blijkbaar is daar iets mee mis. Eerst maar eens een nieuwe cartridge scoren, kijken of dat werkt.

Dat niet herkennen van het inktpatroon is ook typisch voor hp. Dat kan zelfs zo erg worden dat de printer weigert om te printen omdat er zogezegd geen cartridge is geïnstalleerd. Ik heb het allemaal meegemaakt met een 3820 en een 5000 en nog iets. Vandaar dat ik ben afgestapt van hp en gekozen heb voor Canon, een probleemloze printer. Trouwens onze vroegere en prima StyleWriters waren ook Canonprinters. Maar dat helpt je uiteraard voorlopig niet. Kun je niet de cartridge vullen met refiil-inkt? Lijkt me goedkoper om eerst te proberen. Bovendien, als je een nieuwe cartrigde koopt, moet je eens uitkijken wat een nieuwe printer kost en of het dan nog de moeite waard is om eerst euro's uit te geven aan een cartridge.

Beste mensen, bedankt voor jullie suggesties :wink:

Het bleek dus de cartridge te zijn, ik heb een nieuwe geplaatst, en nu staat het dingetje hier vrolijk zijn testjes af te rammelen. Toch jammer dat er wordt gewerkt met nietszeggende foutcodes, het is dat ik op een gegeven moment doorhad dat hij de zwarte cartridge niet “zag”, maar dat had hij natuurlijk ook in gewone mensentaal weer kunnen geven, dan had ik 'm eerder gesnapt :slight_smile:

Wat zijn cartridges f*kking duur zeg, 25 ml zwart, Originele HP cartridge: 37 pleuro’s!! Ik ben maar voor de Proprint cartridge van slechts 15,95 gegaan, daar zit ook nog eens 45 ml in… :roll: