printprobleem met Epson - vreemde onlogische zaken

hardware: G4, 700 Ibook, epson C60

iedere keer als ik wil printen moet ik dat volgens de volgende omweg doen:
ik geef een printopdracht; de opdracht wordt gespoold en vind ik terug in printerbeheer onder de naam van steeds dezelfde file, deze printopdracht moet ik vervolgens verwijderen.
Hierna doe ik opnieuw een printopdracht, deze verschijnt vervolgens wederom onder dezelfde naam als die ik verwijderd heb in printerbeheer.
Nu gaat hij meestal wel printen, soms moet ik echter de opdracht naar de andere mac slepen.
daar heb ik hetzelfde probleem.
Door al dit gerommel heb ik diverse keren printers toegevoegd, die wel te kiezen zijn (allen onder epson c60) maar niet te verwijderen zijn.
echt een puinhoop man!

Wie weet wat er aan de hand is?? :angry:

Heb je de preferences van printbeheer al eens verwijderd?

Succes!

Waar kan ik die vinden dan? Ik heb een nederlandse jaguar. in de bibliotheek zit wel een printermap met een epson directory. hierin zitten allerlei plugins voor alle modellen epson printers... Lijkt me niet dat ik hierin moet gaan knoeien, maar waar...???

Willem

misschien toch al die epson zooi wegmikken en vanaf de jaguar CD opnieuw installeren en toevoegen? Mijn c60 werkt perfect onder 10.2.1...!?

[quote:post_uid0="rodriguez"]Waar kan ik die vinden dan? Ik heb een nederlandse jaguar. in de bibliotheek zit wel een printermap met een epson directory. hierin zitten allerlei plugins voor alle modellen epson printers... Lijkt me niet dat ik hierin moet gaan knoeien, maar waar...???

Willem[/quote:post_uid0]
De preferences vind je in de volgende map:
HD_OSX -> Users -> home (beheerder) -> Library -> Preferences

Succes!

Heb ik gevonden Bert, helaas, geen epson of printer preferences aanwezig. ???

Mijn Epson 740 printer werd voor mij pas bruikbaar onder OSX toen ik had gekozen voor de Engelse taal (jouw Jaguar is natuurlijk niet echt Nederlands). Gelukkig wilde ik toch Engels werken. Voordien crashte ieder programma van waar uit ik wilde printen. Onder jaguar heb ik nog wel eens dat de printer weigert als ik een andere preset kies. Dan moet ik de printer verwijderen en opnieuw invoeren om hem weer aan de praat te krijgen. (opzich een kleine moeite)

Dus probeer je besturing eens op Engels te zetten als het blijft modderen.

Ga goed,
André

[quote:post_uid0="AndreSalters"]Dus probeer je besturing eens op Engels te zetten als het blijft modderen.[/quote:post_uid0] Ik heb ergens gelezen (dit forum?) dat de onderliggende besturing altijd Engelstalig is en dat de Finder de weergave-taal naar wens doet.

Maar goed, even opnieuw installeren zoals reeds eerder geopperd, is op zich geen al te grote moeite.

Succes!

Ik heb de zaak via landinstellingen engelstalig gemaakt, hoe een en ander zich in de praktijk houd laat ik jullie nog wel weten... Bedankt voor de tips :D

Ikzelf gebruik een epson 1290 en had altijd bij epson.nl de laatste driver gehaald en geinstalleerd en onder het toevoegen gekozen voor epson usb inplaats van usb en nooit problemen. Maar sinds kort gebruik ik nu GIMP Print en GhostScript ben er zeer tevreden mee en deze ondersteund ook alle epson printers zelfs oudere epson printers. Het toevoegen was ff puzzelen maar ook dat is weer een eitje.

Onder netwerk heb ik bij rendevous inplaats van Computer-van-… heb ik eenvoudig GrandMaster neergezet.
Vervolgens via printer beheer gekozen printen via IP nummer en daar ingevuld grandmaster.local
Printermodel gekozen voor epson en daar onder de escp2-1290 gekozen
en voila alles werkt. hieronder de betreffende link.

http://gimp-print.sourceforge.net/MacOSX.php3

:slight_smile:  :)  :)  :)

ff een fout herstellen heb erbij gezet netwer maar moet samengebruik zijn voor het rendez vous naam

ahumm

Helaas Grandmaster...wat ik ook probeer....no way!

Ik heb uit pure ergenis een HP all in one officejet aangeschaft…
Deze heeft wederom kuren, maar alleen op m'n Ibook???
Netwerkprinten blijft vooralsnog een droom, je oplossing bleek ook niet mijn model HP te ondersteunen.

Bedankt voor je tips, anyway!

Willem  ???

Ik heb hier ook een officejet staan. Dus als je problemen hebt moet je me even mailen. Ik heb hem werkend in een windows/mac netwerk zonder extra hulpmiddelen.

Misschien een stomme vraag van mij, maar heeft het niets met wel of niet gestopte afdruktaken te maken? Ik zeg maar wat hoor, dit was bij mij ook niet altijd even logisch...

Igor,

Dat klinkt interresant, maar werkt de aio ook op een draadloos netwerk?
wat ik ook probeer, namen geven aan de printer, ip nummers van de mac waar de aio aanhangt opogeven, printbeheer ziet de HP doodgewoon niet :angry:

Printen via m'n Ibook gaat inmiddels weer zonder problemen.
Ik denk dat de HP 2 keer in de lijst voor kwam en ik de verkeerde als default printer op had gegeven :wink:

Have a nice weekend allemaal! :smiley: