Printprobleem!

Ik zit met een probleem met mijn printer die via de laatste Airport Express wordt gedeeld in mijn netwerk.

Toen we thuiskwamen van vakantie merkten we dat we niet meer draadloos konden printen (let wel: dit was voor de vakantie gewoon mogelijk!). Printer herstart en een reset van de Airport Express gaf als resultaat dat de printer in ieder geval weer gevonden wordt. Bij onze Windowscomputers in huis gaat het printen nu weer als vanouds via de Bonjour-client.

Bij onze twee MacBooks wil het echter niet lukken! De printer wordt herkend als netwerkprinter, maar Mac OS X kan de besturingsbestanden niet vinden! Wij hebben een HP Deskjet 3420, een printer die door Apple wordt ondersteund.

Een mogelijkheid is dat het printen niet meer werkt sinds 10.5.4, omdat wij tijdens onze vakantie die update hebben uitgevoerd. Dit is echter lastig te achterhalen omdat we ook allerlei andere dingen hebben geüpdatet en dergelijke.

Kan iemand mij uit de brand helpen? Ik heb al de drivers van zowel de Leopard DVD als de HP-site geïnstalleerd, beiden zonder effect.

Ik heb net hetzelfde probleem. Ik kan niet printen onder 10.5.4. Ik heb al contact gehad met de hulp desk van HP (super bediening trouwens) en met Apple Care (iets minder) en het blijkt dat "ze daar aan bezig zijn". Dus uit pure noodzaak sta ik nog steeds op 10.5.2. Maar écht veel verschil merk ik niet hoor :) Dus daar ligt het volgens mij aan! Mvg,

Hoe moet je downgraden? Bij mij werkt het downloaden en uitvoeren van de 'update naar 10.5.3' in ieder geval niet.

[quote:a04b1dd81b="Neptunus"]Hoe moet je downgraden? Bij mij werkt het downloaden en uitvoeren van de 'update naar 10.5.3' in ieder geval niet.[/quote:a04b1dd81b] Leopard DVD in je machine doen en een "Archive & Install" uitvoeren.

( Uiteraard is het hebben van een backup altijd verstandig )

Danke! Ik ga het een dezer dagen even uitproberen.

Vragen op dit forum bespaart veel geld als je bedenkt dat je ook Apple Support á 50 eu had kunnen bellen. :stuck_out_tongue:

Is er inmiddels een oplossing voor dit probleem? Het niet kunnen printen via een draadloos netwerk. Printer wordt niet meer gevonden via draadloos netwerk, wel met ethernet.

Daarom?

Iemand al een oplossing???