Prints vanuit Indesign CS2 worden te groot?

Hallo, De prints die ik maak vanuit Indesign worden een fractie te groot geprint. Hoe zou dit komen? Bijvoorbeeld een vlak van 100x 200 mm wordt 103 x 204 mm. Driver opnieuw geinstalleerd, voorkeuren lijken ok, alles staat op A4. Het is heel hinderlijk. (Indesign CS2, A4,209,973mm x 296,968 mm,schallen 100%) Iemand de gouden tip? groet F. ps. ook het printen van CD's en DVD's gaat niet. Die worden niet in het midden geprint.

Je print met 'fit to page' aan?? Niet dus...

Wel handig om te weten welke printer en driver je gebruikt. Want die zijn niet allemaal even goed.

ik maak mijn docement altijd zo groot als het moet zijn, dus voor een cd-hoesje bijv. 11x11 cm. Die print ik dan vervolgens op A4, dan staat je doc altijd in het midden...

Ik kan je even niet helpen met het andere probleem…misschien helpt het daarbij ook?

Epson Styllus Photo R320 PS. Ik krijg geen automatische melding dat er reacties zijn op dit onderwerp. Vandaar mijn late reageren.

Stylus met 1 L (en Schalen met 1 L)

En dan de hamvraag: doe je dat met Epson software, of herkende je Apple de printer meteen (waarbij je gebruik maakt van de GIMP-printerdrivers)

In dat geval: ga naar epson.com en haal de originele drivers. Ik weet niet of het daaraan ligt, maar er zijn regelmatig problemen met de GIMP drivers. Vroeger, toen alles PostScript was gingen dit soort dingen vanzelf goed…

Ik heb bij Epson opnieuw de orginele driver opgehaald. Vraag: Moet in de Bibliotheek onder Receipt de epson Printer Driver verwijdert worden voordat je een nieuwe installeerd?

Neuh... daar hoef je in principe nooit iets weg te halen (uitzonderingen daargelaten)

Probeer ook eens een PDF te maken en die te printen. Ben benieuwd of die wel ‘aan de maat’ is.

Ga ik straks als eerste doen. Dank je voor je medewerking.

En??

Vanmiddag (toevallig genoeg) kom ik erachter dat de prints in mijn studio wel in de juiste verhouding uit de printer komen. Dan kan het dus te maken hebben met een topic wat ik tegenkwam op de site van epson.

http://esupport.epson-europe.com/ViewFAQ.aspx?lng=nl-NL&ID=KB040034NL&data=5D5E1E41E93C4CD0F1509059F8A6C429F43DA0797B6AB82823E4FBB7F212E182

Misschien iets met de PostScript-Driver?
Ga ik vanavond uitproberen.
groet F.

En printen vanuit een pdf ging dus al wel goed. Thuis en in de studio.