PRN bestand

Sleep eens een .prn bestand in Indesign!

Geweldig!

Waar haal ik zo gauw een .prn bestand vandaan (dan)?

Ja lachuh! Vooral als dat .PS of .PRN bestand meerder pagina's heeft. Wordt alles over elkaar geplaatst. Wel een leuke toepassing wanneer je meerdere .PS bestanden op 1 pagina moet plaatsen.

[quote:a635a100a6="WebJ"]Waar haal ik zo gauw een .prn bestand vandaan (dan)?[/quote:a635a100a6]

Uit Beetsterzwaag of 's-Gravenhage :smiley:

[quote:f8e4fc40ca="WebJ"]Waar haal ik zo gauw een .prn bestand vandaan (dan)?[/quote:f8e4fc40ca]

Ipv. printen naar printer, print je naar bestand. je moet dan en naam opgeven. je krijgt dan een .PRN of .PS bestand.

[quote:dae0315dfe="appleholic"][quote:dae0315dfe="WebJ"]Waar haal ik zo gauw een .prn bestand vandaan (dan)?[/quote:dae0315dfe]

Ipv. printen naar printer, print je naar bestand. je moet dan en naam opgeven. je krijgt dan een .PRN of .PS bestand.[/quote:dae0315dfe]

PS = postcript.
PRN wat is dat, daar heb ik ook nog nooit van gehoord, verklaar u nader?

zoals "appleholic" al schreef is dat een PS bestand. Mijn collega wierp een .PRN bestand in Indesign en het bestand werd net zo geplaatst als een .PDF

Ik heb vandaag gebruikgemaakt van het fijt dat Indesign per afbeelding een ander kleurprofiel kan toewijzen. Kan Quark dat ook?
Op deze mannier kon Indesign mij weer redden van een kleur probleem.

Volgens mij kan dat in Xpress niet. Je kan wel een profiel hangen aan je volledige bestand.